زرین شهر نیازمند خوانش جدید است

لنجان_شهردار زرین شهر گفت: شهر را باید با نگاه تک تک افرادی که در آن زندگی‌ می‌کنند بازخوانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان اظهار کرد: هر امری که به‌وجود آورنده جامعه است، مطمئن باشید درمان‌کننده نیز خواهد بود و آسیب‌های اجتماعی هم از این امر مستثنی نیستند لذا باید گفت این به اصطلاح آش آسیب‌های اجتماعی را که جامعه ساخته است و بنابراین جامعه هم باید برای درمان آن فعال شود، اما نحوه عملیات جامعه با هدایت، مدیریت و نهادهای اجرایی میسر است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا نگاه به مسائل اجتماعی، نگاهی پیش دستانه به آینده است، افزود:باید توجه داشت مسائل اجتماعی علاوه بر چند لایه بودن، در شکل‌گیری نیازمند زمان و برای رفع نیازمند اقدامات ویژه و طولانی مدت است از این رو برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند اقدامات نوآورانه و خلاقانه برای انجام اقداماتی تاثیرگذار هستیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: به نظر می رسد در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی باید حتما کار علمی انجام شود و قطعا بدون کار علمی و ریشه یابی مسائل کار به جایی نخواهیم برد، از این جهت ضرورت دارد نتایج این کار علمی عملیاتی شود تا ثمره خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تلاش جدی در حوزه فرهنگی است ادامه داد: ریشه برخی از آسیب های اجتماعی، مسائل و مشکلات روحی روانی در افراد است که ضرورت افزایش نشاط اجتماعی را می طلبد و قطعا غفلت از این مسئله می تواند لحظه به لحظه به ضرر شهر تمام شود.

محمدی با اشاره به لزوم راه اندازی اداره اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری زرین شهر، اضافه کرد: یکی از رسالت های تشکیل اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری تغییر نگرش مدیریت شهری نسبت به شهر و شهروند است و در این نگرش شهر تنها یک کالبد فیزیکی شامل خیابان، ساختمان، پارک، پل و ... نیست بلکه شهر یک موجود زنده و پویاست که فرهنگ، روح آن به شمار می آید.

وی عنوان کرد:از سوی دیگر پیچیده شدن مناسبات شهر و شهروندان، ضرورت ارتقا فرهنگ شهرنشینی را بیش از پیش آشکار می کند لذا حضور شهرداری ها در عرصه های اجتماعی و فرهنگی جزو لاینفک وظایف آنها تلقی می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار زرین شهر با اشاره به اینکه زرین شهر نیازمند خوانش جدید است، بیان کرد: باید توجه داشت توسعه پایدار شهر فقط سخت افزاری نیست بلکه بخش نرم افزاری هم مهم است و همراهی شهروندان می تواند کارساز باشد از این رو برای ارتقاء سطح فرهنگ مردم باید در تمام اقدامات عمرانی و سخت افزاری مباحث فرهنگی را هم مورد توجه قرارداد و به نوعی شهر را باید با نگاه تک تک افرادی که در آن زندگی‌ می‌کنند بازخوانی کرد.

کد خبر 326690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.