نصف جهان میزبان مرحله دوم طرح آموزشی بنیاد خیریه ایرباس

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی کاربرد علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در سوانح و حوادث ویژه دانش آموزان پایه هفتم با همکاری بنیاد خیریه ایرباس و آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، شهریار انصاری طادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با بیان این خبر اظهار کرد: اینطرح با هدف توسعه ظرفیت جوانان در راستای اقدامات موثر بشردوستانه در مدیریت حوادث و سوانح در اصفهان آغاز شده است.

وی با تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین در جهت خدمت رسانی بهتر و موثرتر  به حادثه دیدگان افزود: بکارگیری تکنولوژی های مدرن در حوادث پاسخگویی مناسب تر و کاهش آسیب ها و خسارات را به دنبال خواهد داشت.  

انصاری طادی  تصریح کرد: در این طرح  مباحثی شامل آشنایی با کیت شهری، نقشه، تجهیزات و نحوه جمع آوری قطعات به منظور تکمیل کردن  و ساخت ربات و  برنامه ریزی به دانش آموزان ارائه شد تا آنها با استفاده از نرم افزار، برنامه مسیریابی را به ربات منتقل کرده و ربات از روی خطوط مشخص شده در نقشه مسیر را طی کرده و ماموریت هایی از جمله حمل ماهواره از نقطه شروع به منطقه حادثه دیده، حمل جعبه آمادگی به منطقه آمادگی، حمل چادر به محل اردوگاه، انتقال آمبولانس به بیمارستان و ادامه مسیر تا نقطه پایان که نقطه تاب آوری بود را انجام دهد.  

کد خبر 326655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.