فضای باز مطبوعات به اصلاح فساد موجود کمک می کند/ نامه به جهانگیری برای احیای زاینده رود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما مدیران متعهدتری نسبت به کشور های اروپایی دارد تصریح کرد: با این حال فساد بیشتری دیده می شود و آنچه که باعث اصلاح این محیط می شود فضای باز مطبوعات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،  حیدر علی عابدی در نشست خبری صبح امروز 15 آبان، که در محل «دفتر نمایندگان استان اصفهان» برگزار شد افزود: اولویت های استان اصفهان خاص است که باید  در کنار منافع کشور و مملکت  از جمله حوزه های سیاست های خارجی ، اقتصادی و عملکرد دولت، در مجلس مورد توجه قرار گیرد. 

مدیران مافاقد قدرت تصمیم گیری شده اند

عابدی علت فاصله حرف و عملکرد مسئولان را بروکراسی عریض و طویل ادارات عنوان کرد و گفت: مدیران مافاقد قدرت تصمیم گیری شده اند و در اکثر مواقع شکایات و نامه هارا به سیستم های پایین تر ارجاع می دهند و مدیران باید حداقل چهارچوب تصمیم گیری خود را بنویسند و جهت بدهند  که این در واقع  اشکال عمده ای است؛ مگر اینکه سیستم مدیریتی تغییر کند و یا رئیس جمهور کارگاه های نحوه تصمیم گیری را به صورت عملی برگزار کند.

وی افزود: از جمله وظایف نمایندگان در مجلس  را وظایف تقنینی و نظارت دانست که خصوصاً برای اجرایی شدن وظایف تقنینی، لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالعات لازم را داشته باشند تا در تدوین مقررات به آنچه که به صلاح کشور است عمل شود. این در حالی است که گاهی فشار های اجتماعی باعث می شود مصوباتی استخراج می شود که متناسب با اهداف مجلس شورای اسلامی نیست.

نماینده مردم اصفهان زاینده رود، محیط زیست، هوای شهر اصفهان و صنعت  را از اولویت های خود برشمرد و تاکید کرد: اصفهان با توجه به زیبایی هایی که دارد باید جذب گردشگر بیشتری داشته باشد و همچنین صنایع دستی مثال اقتصاد مقاومتی هستند و باید نقش اساسی خود را در زندگی مردم اصفهان پیدا کنند. این نشست خبری پس از آن به پرسش های خبرنگاران از حیدر علی عابدی اختصاص یافت. 

طرح تحول سلامت شکننده شده است

وی در رابطه با طرح تحول سلامت گفت: هدف اصلی جمهوری اسلامی و آرزوی اصلی مقام معظم رهبری این است که بیمار به جز بیماری رنج دیگری را متحمل نشود و تا زمانی که جمهوری اسلامی هست، طرح تحول سلامت همگانی وجود خواهد داشت. در شرایط کنونی می توانیم بگوییم که طرح تحول سلامت شکننده شده ؛ اما شکست نخورده است. هم در برنامه پنجم و هم در برنامه ششم توسعه، یک سری ریل هایی قرار داده شده که استقرار پزشک خانواده، الکترونیک کردن پرونده های بیمار، تهیه راهنمای بالینی و سیستم ارجاع را شامل می شود؛  اگر وزرات خانه در این ریل هایی که برای آن مشخص شده است حرکت کند، سیستم، نجات پیدا می کند و اگر غیر از این باشد، هزینه ها بصورت غیر مدیریت شده افزایش خواهند یافت. 

بیمه سلامت ایرانیان در حال ساماندهی است

عابدی افزود: قبلا بیمه های روستایی، نیروهای مسلح، کمیته امداد و تامین احتماعی وجود داشت و اکنون با اجرایی شدن بیمه سلامت ایرانیان که با اندازه گیری وُسع، حق بیمه را پرداخت می کنند آنقدر شیرین شده که اکثر افراد بیمه های دیگر را رها کرده اند. بنابراین شاهد آن هستیم که افرادی چندین دفترچه بیمه دارند و این وضعیت در حال سامان دهی است.

طرح پیشنهادی «همراه بیمار» در هیچ کجای دنیا نیست
نماینده مردم اصفهان در مجلس،  با بیان اینکه برنامه آموزش عالی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می شود، اظهار داشت: برنامه پرستاری قابل تغییر نیست؛ اما بحث «همراه بیمار» پدیده ای است که به مراقبت های اولیه بیمار گفته می شود و در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و برای اینکه این پدیده همراه بیمار عملی شود، پیشنهاد برگزاری دوره کمک پرستاری به آموزش عالی داده شد.

تشکیل ستاد برای رفع معضل آلودگی هوا 

وی با اشاره به آلودگی هوا گفت: از مصرف «مازود» در این زمینه جلوگیری شده و برخورد های لازم صورت گرفته است و همچنین راهنمایی رانندگی با کنترل خودرو ها و موتور ها در زمینه آلودگی هوا می تواند نقش موثری داشته باشد چرا که موتور سوار ها به ازای هر 3 الی 4 خودرو آلودگی تولید می کنند؛ برای معضل آلودگی باید ستادی تشکیل داده شود تا وضعیت جوی هوا و آلاینده ها را رصد کرده و متناسب با آن مقرراتی را تعیین کند که گزینه مناسب این ستاد در اصفهان شورای شهر اصفهان است که نقش کلیدی را در مسائل محیط زیستی ایفا می کند.

افزایش مالیات بر واردات دخانیات  برای کاهش مصرف

نماینده مردم اصفهان در ادامه با اشاره به بحث افزایش مصرف دخانیات،  از افزایش مالیات بر واردات دخانیات سخن گفت و افزود: بالا بردن میزان مالیات بر تنباکو و دخانیات زمانی عملی و کاربردی می شود که بتوانیم مرزها را کنترل کنیم تا به سرمایه داخلی لطمه نزنیم و این امر مستلزم شروع فرهنگ سازی از مدارس و پیدا کردن راهی برای قاچاق است و به همین خاطر در تصمیم گیری های مربوطه در این زمینه دچار سستی می شوند.

برای احیای زاینده رود به جهانگیری نامه نوشته ایم

عابدی همچنین گفت:  یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای حل معضل زاینده رود این است که نامه ای به اقای جهانگیری نوشته ام و پیشنهاداتی داده ام که برخی از آنها ساماندهی رودخانه و پیگیری نصب کنتر برای جلوگیری از برداشت های غیر قانونی، پیگیری اجرای سد تونل سوم و تامین بودجه لازم و پیگیری تغییر الگوی کشت متناسب با منابع  هستند؛  چرا که تا الان وزارت جهاد کشاورزی هیچگونه الگوی کشت متناسب ارائه نداده است؛ در حالیکه لازم است برای منابع آب  در دراز مدت برنامه ریزی کنند.

کد خبر 326583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.