خشکسالی در روستاهای گلپایگان بیداد می کند

گلپایگان-امام جمعه گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان با وجود دو سد بزرگ، روستاها از نعمت آب کشاورزی محروم هستند به حدی که خشکسالی بیداد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمد علاءالدینی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان پیرامون خواندن نماز باران و طلب مومنین و مردم متدین گلپایگان در بارش رحمت الهی، اظهار داشت: گلپایگان در غربی‌ترین نقطه استان اصفهان قرار  گرفته است و از این جهت باید نگاه استاندار به این شهرستان ویژه باشد.

وی افزود: از استاندار جدید انتظار داریم از نزدیک مشکلات و معضلات شهرستان گلپایگان را بررسی کند.

امام جمعه گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان با وجود دو سد بزرگ، روستاها از نعمت آب کشاورزی محروم هستند به حدی که خشکسالی بیداد می‌کند.

وی اظهار داشت: مردم گلپایگان از علما و مراجع تقلید به ویژه آیت الله محمدرضا گلپایگانی و آیت الله صافی تبعبت دارند و همین سبب زندگی آنان به سبک زندگی قرآنی شده است.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی آب است، تصریح کرد: از قدرت پروردگار الهی همین بس که آب را به صورت باران بر زمین نازل می‌کند و منبعی برای تغذیه زمین‌های کشاورزی در تولیدات محصولات می‌شود.

وی با اشاره به دیدار با آیت الله صافی و تاکیدات ایشان در حفظ توحید و هویت دینی شهرستان گلپایگان، گفت: هویت دینی مردم شهرستان باید حفظ و تعمیق و ترویج شود و سنت‌های دینی و اسلامی باید در آن احیا و بازآموزی شود.

علاءالدینی افزود: یکی از این سنت‌های دینی خواندن نماز باران است که نحوه خواندن آن مانند نماز عید فطر و قربان است تنها با این تفاوت که قبل از خواندن نماز باران باید مومنین سه روز روزه بگیرند و پایان روز سوم باید روز دوشنبه باشد که در این روز نماز باران خوانده شود.

وی افزود: مومنین گلپایگانی روز شنبه با انجام سه روز فریضه روزه  سپس در روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه در محل امام‌زاده هفده تن برای خواندن نماز باران حضور می‌یابند.

امام جمعه گلپایگان گفت: نماز باران باید در منطقه‌ای که با پدیده خشکسالی مواجه است برگزار شود، مومنان باید بدانند که خواندن نماز باران به جا آوردن یک سنت الهی که در دوران پیامبر (ص) برگزار می‌شده.

وی افزود:  مومنین هیچگاه نباید مأیوس از درگاه خداوند شود، باید امیدوار به درگاه الهی باشیم و به حکمت الهی راضی بود و وظیفه خود بدانیم که دعا و نماز خواندن برای باران مستحب الهی است./

کد خبر 326370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.