محدودیت انتصاب مدیران غیربومی

شهردار کرج در پی انتقاد به انتصاب مدیران غیربومی توسط وی، گفت: "قطعاً این دسته از انتصاب‌ها محدود خواهد بود."

در جلسه ۳ آبان ماه بود که اعضای شورای شهر کرج نسبت به انتصاب مدیران غیربومی توسط شهردار کرج واکنش نشان داده و به این موضوع انتقاد کردند.

رحیم خستو، عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به انتصاب فردی در سمتی مانند مدیر کلی حراست شهرداری کرج که سیستم امنیتی و اطلاعاتی شهرداری کرج که پرونده های زیادی در اختیار دارد، گفت: "شهرداری کرج خود نیروهای متخصصی دارد که بومی استان هستند، لذا درخواست می شود دیگر انتصاب افراد برای چنین پست های مدیرتی در شهرداری کرج خارج از سیستم نباشد. "

در جلسه یادشده لایحه دوفوریتی برای فعالیت وحید حشمتیان در سمت مدیرکل حراست شهرداری کرج و انتقال مأموریت وی از وزارت کشور به شهرداری کرج مطرح شد.

برخی از اعضای شورای شهر به این موضوع انتقاد داشتند و خواستار این مهم شدند که شهردار باید قبل از به‌کارگیری نیروها در شهرداری مجوز لازم را از سوی شورای اسلامی شهر کرج اخذ کند.

در جلسه یادشده مطرح‌شده بود که شهردار از شورای شهر خواسته است برخی لوایح مانند بررسی استخدام مدیران اجرایی شهرداری در جلسات غیرعلنی مطرح شود که شورا نسبت به این خواسته واکنش نشان داده و اعلام‌شده بود؛ تشخیص طرح نامه‌های محرمانه و لوایح در جلسات علنی یا غیرعلنی بودن بر دوش شورای شهر کرج است و شهرداری نمی‌تواند در چنین مواردی دخالت کند

در همین راستا اصغر نصیری، شهردار کرج در پی انتقاد به انتصاب مدیران غیربومی توسط وی، گفت: "بدون شک انتصاب مدیران بومی در اولویت شهرداری کرج قرار دارد. "

نصیری بابیان اینکه تنها در مواقع ضروری نسبت به انتصاب مدیران غیربومی اقدام خواهیم کرد، افزود: "این کار برای اجرای اهداف و دیدگاه شهرداری اجرایی می‌شود، اما قطعاً این دسته از انتصاب‌ها محدود خواهد بود. "

شهردار کرج در پاسخ به این سؤال که جنابعالی در بازدید از پروژه بزرگراه شمالی کرج اظهار کرده‌اید که این پروژه اولویت شهرداری است درصورتی‌که برخی اعضا این پروژه را اولویت نمی‌دانند، نظرتان چیست، گفت: "بدون شک این پروژه در اولویت قرار دارد و حائز اهمیت است. "

وی با اعلام اینکه به‌طورقطع پروژه بزرگراه شمالی کرج در قیاس با پروژه بزرگی نظیر قطار شهری در اولویت دوم قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: "زمینه تسریع در پروژه بزرگراه شمالی فراهم می‌شود. "

منبع: شهردار آنلاین

کد خبر 326255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.