فرهنگ حسینی زمینه ساز نابودی یزیدیان زمان است

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: فرهنگ حسینی زمینه ساز نابودی یزیدیان زمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چادگان اظهار داشت: ثواب زیارت امام حسین (ع) و حضور در جمع عظیم و پرشور ارادتمندان آن حضرت قابل وصف نیست.

وی  عنوان کرد: کسانی که  توفیق زیارت پیدا نمی کنند نیز می توانند با برپایی موکب و پذیرایی از زائران در این ثواب عظیم شریک شوند.

امام جمعه چادگان گفت: کربلا و عاشورا سرشار از درس  هایی است  که اکنون جامعه به آن نیاز دارد بنابراین باید باید  به این دو مقطع تاریخی و سیره ابا عبدالله (ع) همواره اتصال داشته باشیم.

وی عنوان کرد:  فرهنگ حسینی و جرات مقابله با ظلم و ستم زمینه ساز نابودی یزیدیان زمان است.

امام جمعه چادگان ادامه داد: از زبان ائمه اطهار (ع) سفارش فراوانی شده است که قطره اشک ریختن بر امام حسین (ع) ثواب بسیاری دارد، در بعضی از روایات آمده است که زائران هر قدمی که بر می‌دارند و کلمه‌ای که می‌گویند حسنه‌ای نوشته می‌شود.

وی با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی افزود: این همایش عظیم انعکاس جهانی پیام امام حسین و عشق و ارادت به اوست.

امام جمعه چادگان در ادامه با اشاره به در پیش بودن شهادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: روحیه  ولایت‌پذیری در زمان این امام بزرگوار به معنای حقیقی کلمه وجود نداشت و از طرفی دشمنان فراوانی نیزکه فاقد این تفکر بودند؛ و جهل حاکم بر آن دوران  موجب شد که امام صلح تحمیلی را قبول کنند که خود زمینه‌ساز قیام عاشورایی شد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانش آموزان؛ یاد آور شد: دانش آموزان ما باید دشمن شناس بوده و در کنار کسب علم و آگاهی بصرت افزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: دشمن برای قطع ارتباط دانش آموزان و نسل جدید با ارزش های انقلاب و نظام برنامه ریزی کرده اند.

سلیمانی تصریح کرد: دشمن  همه ما یک چیز است و آن استکبار جهانی است و باید با آن به مقابله پرداخت.

امام جمعه چادگان با اشاره به فرارسیدن روز  ۱۳ آبان افزود: در این روزهمه  ایران مرگ بر آمریکا خواهند گفت و به دشمنان نشان خواهیم داد که آمریکا در هیچ  جایی راهی نخواهد داشت و سیاست هایش یکی بعد از دیگری باطل می شود و در خلیج فارس نیز زمینه دفع این سیاست های جنایت کارانه  فراهم خواهد شد.

 سلیمانی ادامه داد: همان طور که ائمه اطهار همه مورد امتحان الهی قرار گرفته‌اند، ما  نیزمورد امتحان قرار می‌گیریم.

وی افزود: با بیان این که ثروت، پست و مقام بزنگاه های امتحان الهی هستند، افزود: راهکار موفقیت در این بزنگاه ها این است که تقوا و ترس از خدا را بالا ببریم و کاملاً مراقب باشیم تا فرصت‌های ارزشمند زندگی را به راحتی از دست ندهیم.

کد خبر 326179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.