شهدا موج بیداری اسلامی را در جهان رقم زدند/ گلزار شهدا دایره المعارف و پایگاه فرهنگی کشور

لنجان_شهردار زرین شهر گفت: گلزارهای شهدا نماد شکل گیری ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و از این جهت باید گفت حفظ آرمان‌های امام و شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام آنان یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور است به طوریکه توجه به این امر می‌تواند جامعه ما را نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با امام جمعه زرین شهر اظهار کرد: گلزار شهدای زرین شهر منزلگاه ۳۲۰ شهید والامقام دفاع مقدس بوده که همچون دیگر شهدای اسلام و دفاع مقدس سفارش و تأکیدشان بر حفظ انقلاب و ارزش‌های آن بوده است
وی با اشاره به اینکه هزینه کردن در گلزارهای شهدا یک سرمایه‌گذاری به شمار می آید، افزود:ما بر این باوریم که گلزارهای شهدا نماد شکل گیری ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و از این جهت باید گفت حفظ آرمان‌های امام و شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام آنان یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور است به طوریکه توجه به این امر می‌تواند جامعه ما را نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه کند.


شهردار زرین شهر با اشاره به اینکه شهدا موج بیداری اسلامی را در جهان رقم زدند، تصریح کرد: عزت و افتخار امروز کشور مرهون جانفشانی‌ها و خون‌هایی شهیدان است و در این راستا باید به درستی از گنجینه‌های ارزشمند دوران هشت سال دفاع مقدس پاسداری کرد و پیام شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم چراکه آنچه مسلم است شهادت ارزشی والا و اسلامی به شمار می‌آید و زنده نگاه داشتن یاد این ارزش‌ها نیز ارزش به شمار می‌آید.
وی اضافه کرد: قطعا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرمی که علیه ارزش‌ها و مقدسات ما، به راه انداخته‌اند از این رو همه ما باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم از آخرین بازمانده دفاع مقدس یعنی همان گنجینه‌های معنوی که در گلستان شهداها هستند حفاظت کنیم.
محمدی عنوان کرد: نسل اول انقلاب به خوبی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا هستند اما رفته رفته میزان آشنایی نسل‌های سوم به بعد بر پایه میزان آشنایی با فرهنگ شهادت و جانبازی استوار است و از آنجا که گلزار شهدا یکی از نشانه‌های بصری این فرهنگ است حفظ و بهسازی آن می‌تواند گامی موثر در ترویج این فرهنگ برای نسل های آینده به شمار آید.
وی گلزار شهدا را دایره المعارف و پایگاه فرهنگی کشور  دانست و بیان کرد: همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند: «شهدا امام زادگان عشقند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است» از این رو باید تلاش شود فضاسازی گلزار شهدای زرین شهر به سرانجام برسد.


شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست شهروندان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در خصوص مسقف کردن گلزار شهدای زرین‌شهر، این مهم در دستور کار مجموعه شهرداری قرار گرفته تا خانواده شهدا و مراجعه کنندگان به این مکان مقدس از رفاه بیشتری برخوردار باشند.
وی افزود: مجموعه شهرداری زرین شهر بر این باور است که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر مبنای اقدامات فرهنگی شکل می‌گیرد و در این راستا ساماندهی گلزار شهدا به عنوان نشانه‌ای بصری در دستور کار مجموعه شهرداری قرار دارد تا گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشته باشیم.

وی فعالیت شهرداری را بسیار وسیع برشمرد و گفت: شهرداری پیشانی شهر است و وقتی برای نخستین بار وارد یک شهر می‌شویم،‌ در همان نگاه اول می‌توان نحوه عملکرد شهرداری را مشاهده کرد.

محمدی یادآور شد: شهرداری مؤسسه‌ای عمومی است که هزینه‌هایش از محل درآمدهای داخلی‌اش تأمین می‌شود و در این میان، مدیریت درآمد و هزینه بسیار تأثیرگذار است لذا با توجه به مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری باید نگاهی جهادی به مسائل داشت تا به موفقیت برسیم.

وی در پایان مردمی بودن و تلاش مضاعف و مستمر را از ویژگی‌های بارز یک شهردار موفق خواند و افزود: ما بر این باوریم تکریم ارباب رجوع باید همیشه مدنظر مدیران باشد؛ چراکه ما خادم مردم هستیم و باید کرامت و حرمت مردم را حفظ کنیم.

کد خبر 326080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.