اختصاص بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار به بخش مشاغل خانگی بوئین میاندشت

بوئین میاندشت - فرماندار بوئین میاندشت گفت: بیش از سه میلیارد ریال اعتبار به بخش مشاغل خانگی بوئین میاندشت اختصاص یافت.

ماشالله طحانیان زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین میاندشت، از کارآفرینی به عنوان موتور توسعه اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: کسب و کارهای خانگی یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار هستند که در سال‌ های اخیر مورد توجه و حمایت مراجع سیاست گذاری و مسئولان کشور قرار گرفته‌ است چراکه این نوع کسب و کارها نقش قابل توجهی در توسعه اشتغال و کارآفرینی ایفا می ‌کنند بنابراین باید توجه ویژه ای به این مهم شود.

وی سهم اعتبارات تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی شهرستان را در سال جاری سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و با بیان اینکه بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه موضوع اشتغال به یک معضل و چالش بزرگ اجتماعی تبدیل شده است، افزود: امروز این مشکل از دغدغه های مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است و لازم است به این مهم توجه جدی شود.

فرماندار بوئین میاندشت با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: هدف از این نامگذاری حکیمانه رهبر معظم انقلاب جلب توجه مردم به یک ارزش خاص و نقطه مقابل آن یعنی یک مشکل است و همه مردم و مسئولان باید نکته نهفته در این نامگذاری ها را دریافت کنند و برای تحقق آن بکوشند.

طحانیان زاده با بیان اینکه امروز دشمن اصل نظام و انقلاب را هدف قرار داده و در موضوع اقتصاد و معیشت، دین را به چالش کشیده است، خاطرنشان کرد: حرف دشمنان این است که اسلام برای اقتصاد و معیشت مردم برنامه ای ندارد در حالی که بیش از ۱۴۰۰ سال پیش پیامبر اکرم (ص)  فرمود "من لا معاش له لا معادله" و  حقیقت این است که دین با فقر همسویی ندارد بلکه اسلام به دنبال رفاهی است که عزت بخش باشد.

طحانیان زاده افزود: ماچه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش مردم به مصرف کالاهای خارجی در کشور وجود دارد و باید برای اصلاح این رویه فرهنگ سازی کنیم.

فرماندار بوئین میاندشت ادامه داد: این موضوع که اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جامعه بیکار ‌باشند، زیبنده نظام اسلامی ایران نیست.

طحانیان زاده گفت: براساس برنامه توسعه ششم دولت باید نزدیک به ۹۷۰ هزار شغل برای جامعه بیکار در کشور ایجاد کند.

کد خبر 326033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.