پدافند غیرعامل فرهنگی مهمترین نیاز جامعه است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: یکی از مهمترین تهدیدات دشمن در شرایط فعلی در حوزه فرهنگ وجود دارد به همین دلیل باید تدابیری را در قالب پدافندغیرعامل فرهنگی به کار ببریم که تا حد ممکن از تأثیر تهاجم فرهنگی دشمن کاسته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان عنوان کرد: سنجش تمامی جوانب و استفاده از اصول علمی برای ایمن سازی محیط زندگی در طول تاریخ مورد توجه انسانها بوده است و امروز در قالب سازماندهی منظمی به عنوان «پدافند غیرعامل» اجرا می‌شود.

وی گفت: دانش آموزان و دانشجویان به عنوان دو قشر فعال در عرصه فراگیری دانش نقش مؤثری در تقویت زیرساختهای کشور و افزایش ضریب ایمنی محیطهای حساس دارند، آنها می‌توانند با کسب دانش و ممارست در فراگیری دانش به عنوان عوامل اجرایی در بخشهای مختلف، به کشور کمک کنند.

فرماندار شهرستان شهرضا بیان کرد:  اصول اجرایی پدافند غیر عامل تنها محدود به مسائل نظامی و یا هنگام وقوع جنگ ها نیست، هرگونه خطری که موقعیت کشور و مردم را تهدید کند باید از قبل پیش بینی و برای مقابله با آن برنامه ریزی شود.

گلابی اضافه کرد: در شرایط فعلی  که کشور جمهوری اسلامی ایران با تحریم های ظالمانه غرب مواجه است، رعایت اصول اقتصاد مقاومتی برای تقویت زیرساخت های اقتصادی و قطع وابستگی به خارج، مهمترین اصل پدافند غیر عامل است که باید رعایت شود.

وی گفت: پدافند غیرعامل به معنای ایجاد زیرساخت ها و اتخاذ تدابیری است که کشور و مردم را در برابر هرگونه تهاجم یا خطری محافظت می‌کند.

فرماندار شهرستان شهرضا اظهار کرد: با توجه به گسترش فضاهای مجازی و همچنین افزایش میزان استفاده از آن، پیش بینی احتمال حملات سایبری و ایمن سازی فضای سایبری کشور نیز از جمله دیگر اصول پدافند غیر عامل است.

گلابی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از مهمترین تهدیدات دشمن در شرایط فعلی در حوزه فرهنگ وجود دارد به همین دلیل باید تدابیری را در قالب پدافندغیرعامل فرهنگی به کار ببریم که تا حد ممکن از تأثیر تهاجم فرهنگی دشمن کاسته شود.

کد خبر 325996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.