اهالی اسکواش اصفهان با هم‌افزایی، بهتر نتیجه می‌گیرند/ اعزام تیم‌های ملی به مسابقات جهانی

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: هیأت اسکواش اصفهان برنامه‌های خلاقانه‌ای را حتی به فدارسیون پیشنهاد می‌کند تا در سطح کشور اجرا کنیم و اگر هم‌لفزایی بین اهالی قدیمی و جدید اسکواش اصفهان شکل بگیرد این استان نتایج بهتری هم کسب خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، مسعود سلیمانی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در مورد برنامه‌های فدراسیون اسکواش اظهار کرد: مردادماه سال آینده تیم‌های اسکواش مردان و زنان ایران برای نخستین بار به مسابقات جهانی جاکارتا اعزام می‌شوند.

وی افزود: با توجه به شاخصی که توسط کادر فنی تیم ملی تأیید شد و پس از سه مرحله فراخوان، در نهایت ۶ بازیکن از دی ماه امسال وارد اردو می‌شوند و تیم زنان و مردان اسفندماه راهی مسابقات بزرگسالان کره جنوبی خواهد شد. نتایج این مسابقات تعیین خواهد کرد که آیا سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب خواهیم کرد یا خیر.

رئیس فدراسیون اسکواش در مورد شرایط بازیکنان اصفهانی گفت: بازیکنان زیر ۱۵ سال عضو تیم ملی محسوب نمی‌شوند اما محمد چنگانیان اگر به اختلاف نظرها و فضاسازی وارد نشود می‌تواند یکی از قوی‌ترین و بهترین بازیکنان تیم ملی در سال‌های آینده باشد و حتی بتواند در مسابقات ملی و بین‌اللملی شرکت کند. این موضوع به مدیریت اسکواش اصفهان بستگی دارد که چگونه این موضوع را هدایت کند.

سلیمانی در مورد وضعیت اسکواش اصفهان اضافه کرد: همیشه گفته‌ام که اصفهان قبل از ریاست سید هَدا محمدی در هیأت اسکواش استان تنها اسم اسکواش را داشت و محمدی احیاگر رشته اسکواش در اصفهان است. هیأت اسکواش اصفهان به طور پیوسته برنامه‌های خلاقانه‌ای را حتی به فدارسیون پیشنهاد می‌کند تا در سطح کشور اجرا کنیم.

وی ادامه داد: انتخاب اسم ثارالله برای مسابقات «نشنال کلوز» بانوان طرح خلاقانه اصفهان بود که سبب شد تا بلافاصله پس از مطرح شدن آن دستور دهیم بانوان برای اولین بار با لباس مصوب در مسابقات کشور خودمان شرکت کنند. تا ۲ روز آینده ابلاغیه شرکت بانوان با لباس مصوب به همه استان‌ها ارسال می‌شود. هیأت اسکواش استان اصفهان نمی‌خواهد دوم باشد برای همین طرح‌های خلاقانه‌ای را پیشنهاد و اجرا می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه شاید تنها  ایرادی که بشود به اصفهان گرفت این است که هم‌افزایی بین اعضای قدیمی و جدید و آینده‌دار اسکواش اصفهان کم است، گفت: نیروهایی که اگر دیده شوند در آینده می‌توانند در اسکواش چهره شوند و اگر این اجماع شکل بگیرد به گونه ای که فدارسیون بتواند نتیجه آن را ببیند،  رییس هیأت اسکواش اصفهان آقای اسکواش ایران خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: برای ارتقای اسکواش نیاز به تیم دونده و پر تلاش داریم و نمی‌توانیم کسی که راه می‌رود را نگه داریم.

کد خبر 325989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.