درخواست یک میلیارد ریالی عراقی ها برای موافقت با موکب های اربعین

دهاقان – مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه اصفهان گفت: عراقی ها برای در اختیار گذاشتن زمین جهت برپایی موکب ها درخواست یک میلیارد ریالی کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان ، حجت الاسلام فقیهی از موکب داران خواست با برپایی موکب ها بین عراقی ها احساس رقابت برقرار نکنند و آنها را میزبان خود بدانند، زائرین هم اگر به خانه ای دعوت شدند نباید ایجاد مزاحمت کنند و ماندن بیش از سه رورز نیز جایز نیست.

وی با بیان این مطلب، اظهار داشت: باتوجه به اینکه تاکنون ۵۸ موکب استان اصفهان دارای مجوز از ستاد بزرگداشت اربعین هستند و این تعداد کافیست بنا داریم به سمت و سوی موکب های دیگر نرویم چراکه تا۱۵ کیلومتری حرم امام حسین(ع) موکب هایی برقرار است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه اصفهان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال سه میلیون زائر ایرانی در اربعین مشرف کربلا باشند، اذعان داشت: برگزاری جلسات آموزشی زیارت لازم است و بایدها و نیاید ها به زائران بیان شود.

حجت الاسلام فقیهی از ثبت نام ۴۰۰ زائر دهاقانی در زیارت اربعین خبرداد و باتوجه به اینکه از این شهرستان هیچ موکبی ثبت و برقرار نشده، تصریح کرد: برخی اعمال مانند اسراف کردن غذاها، نگهداری کلید کشفداری ها و...اشکال شرعی دارد و باید از این موارد پرهیز شود.

وی زیارت اربعین را از ویژگی های حضرت امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: مساله پیاده روی برای هیچ امامی توصیه نشده بجز امام حسین(ع) که هرقدمی برداشته می شود ثواب دارد، جملاتی که پیامبر اسلام درباره این امام عزیز بیان داشتند درباره هیچ کسی گفته نشده است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه اصفهان باتوجه به ارزش نماز اول وقت، خاطر نشان کرد: اگر زیارت باعث شود یک نماز واجب قضا شود ارزشی ندارد.

حجت الاسلام فقیهی باتوجه به حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پوشش آیین اربعین اذعان داشت: با توجه به اینکه مسائل ریز و درشت مورد هدف خبرنگاران قرار می گیرد باید شان عزاداری را نگهداریم و از به کاربردن آیین های غلط نیز خودداری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موکب ها ارزیابی می شوند، چنانچه موکبی در اربعین یا روزهای قبل و بعد دچار تخلف شود درسال آینده مجوز برپایی نخواهد داشت.

مسئول فرهنگی و آموزشی ستاد بزرگداشت اربعین استان اصفهان باتوجه به عزاداری روز اربعین در شهرستان ها، گفت: روضه خوانی و عزاداری در ساعات نیمه شب بااستفاده از بلندگوها جایز نیست و نباید موجب صلب آرامش مردم شود.

کد خبر 325819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.