کرانچار: روی اسم بازیکنی که از پس وظایفش برنیاید خط می‌کشم/ اولتیماتومی نگرفتم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: به بازیکنانم گفتم چهار بازی که تا پایان نیم‌فصل باقی مانده بازی‌های آزمون آنها است و اگر از پس وظایف محوله به خوبی برنیایند روی اسم آنها خط می‌کشم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زلاتکو کرانچار شامگاه سه‌شنبه پس از شکست تیمش مقابل پیکان در هفته یازدهم لیگ برتر در نشست خبری این مسابقه اظهار کرد: می دانستیم که شانس های زیادی باید ایجاد کنیم و حریفان ما بسته بازی می کنند. تسلط خوبی بر بازی داشتیم و در هفته گذشته به گلزنانمان تاکید کرده بودم که از فرصت ها به خوبی استفاده کنند و می دانستیم اگر فرصت‌ها تبدیل به گل نشود به این شکل گل خواهیم خورد. حتی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه هم با بازیکنان صحبت کردند که فرصتی برای از دست دادن ندارید.

وی افزود: بازیکنان پیکان فقط قصد داشتند بازیکن شماره ۹۱ این تیم را تغذیه کنند که ما این بازیکن را کاملاً بسته بودیم.

کرانچار در مورد شائبه کم‌کاری بازیکنان سپاهان گفت: بحث کم کاری نیست و من اسم دیگری روی آن می گذارم. شاید اعتماد به نفسی که بازیکنان باید داشته باشند در بین آنها به وجود نیامده است. بازیکنان در تمرینات انگیزه و روحیه بسیار خوبی دارند. باید تلاش کنیم تا اعتماد به نفس بازیکنان برگردد چراکه نشان داده اند توان گلزنی دارند.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد ساسان انصاری در تمرینات رقیبی ندارد و به همین موقعیت‌های گلزنی را از دست می دهد بیان داشت: انصاری رقبایی مثل مروان حسین دارد که یکی از بهترین گلزنان عراق بوده است. مهرداد محمدی در ۶ ماه نخست امسال بهترین گلزن ما بود و رضا میرزایی جوان و با انگیزه هم رقیب انصاری است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد جلسه با بازیکنان تیمش پس از شکست برابر پیکان گفت: رو به بازیکنانم گفتم چهار بازی که تا پایان نیم فصل باقی مانده بازی های آزمون آنها است و اگر از مسئولیت و وظایف محوله به خوبی برنیایند روی اسم آنها خط می کشم و از لیست کنار می روند.

کرانچار در مورد اینکه به نظر می‌رسد بازیکنانی را که در نقل و انتقالات مدنظر او بودند و قیمت‌های میلیاردی داشتند نگذاشتند جذب شوند اضافه کرد: در بخش بازیکنان ایرانی سعی کردیم بازیکنانی جذب کنیم که در باشگاه‌های قبلی خود جزء بهترین‌ها بوده‌اند. از من درخواست نشده بود که تیم صدر جدول باشد و بازیکنانی که جذب کردیم کم کم با ما هماهنگ می شوند. تیم جوانی داریم که تسلط خود را در بازی ها نشان داده ولی طبیعی است که در ترکیب خود نوسان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مورد بازیکنان خارجی پس از عدم جذب جباروف به سوی رافائل رفتیم که عملکرد خوبی در پرتغال داشت اما نتوانست برای سپاهان کارایی لازم را داشته باشد. تا پایان نیم فصل اول چهار مسابقه باقی مانده که باید دست به تغییرات بزنیم.

کرانچار در مورد اینکه آیا به او هم اولتیماتومی داده شده است تصریح کرد: اولتیماتوم برای چهار بازی آینده تا پایان نیم فصل، فقط برای بازیکنان است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد شعارهای تماشارگان علیه سپاهان در پایان بازی با پیکان و اینکه چرا فقط علیه او شعار داده نشد اظهار کرد: جا برای اعتراض به سمت مجموعه باشگاه وجود ندارد. آنها در عقد قرارداد و بحث مالی به خوبی عمل کرده اند و این بازیکن است که باید خود را نشان دهد و ثابت کند حقش بوده که در سپاهان بازی می کند.

کرانچار در مورد اینکه چرا وقتی حریفان بسته  و دفاعی بازی می کنند سپاهان تغییر تاکتیک نمی دهد تصریح کرد: متدهای مختلفی را امتحان کردیم و سعی کردیم به دروازه پیکان نزدیک شویم. از عمق و کناره ها به دنبال ایجاد موقعیت بودیم. می دانیم سپاهان باشگاه بزرگی است و نباید در زمین خود دفاعی بازی کنیم. در دوره قلعه نویی و خود من نسل خوبی زیر دستمان بود و می توانستیم حریفان را اذیت کنیم. بازیکنان کنونی از بهترین ها هستند اما شاید خود را باور ندارند و باید راه خود را پیدا کنند.

وی افزود: واقعیت ها را می گویم و کاری به کسی ندارم. توافق و انعقاد قراردادها، پرداخت حقوق و گاهی پرداخت پاداش جزء کارهای هیأت مدیره و مدیرعامل است اما می دانم نمی توانستیم بازیکنان ستاره جذب کنیم.

کرانچار گفت: بار اولی که به سپاهان آمدم سپاهان شکل گرفته ای را داشتیم و بازیکنانی مانند کریمیان، جمشیدیان و بنگر از بهترین ها بودند و با جذب سوکای و برونو سزار بهتر شدیم اما نمی دانم در دو، سه سال اخیر چه اتفاقی افتاده که هسته تیم دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: در حال شناسایی مشکلات این هسته هستیم اما بدانید پرسپولیس در سال اول حضور برانکو در شش هفته ابتدایی لیگ یک امتیاز گرفته بود اما برانکو به مرور زمان و در ۲ مرحله بازیکنان را غربالگری کرد و حالا نتیجه اش را می بیند. همین کارها را ما نیز باید انجام بدهیم. هرگز به دنبال توجیه نبودم و به دنبال رفع عیب و جایگزینی گزینه بهتر بودم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: درست است که در گلزنی مشکل داشتیم اما مقابل پیکان جای خالی عزت‌الله پورقاز احساس می شد. در ۲ بازی قبلی که گل نخوردیم سعید آقایی، عارف غلامی و مهدی رحیمی به خوبی برای ما بازی کردند اما تصمیم سرمربی تیم ملی جوانان بر این بود که رحیمی به خاطر بازی با یک تیم درجه سه به تمرینات سپاهان نیاید اما باید بدانند که یک مسابقه پرفشار لیگ برتر بیشتر به کار بازیکن جوان می آید.

کرانچار ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم آنها مقصر هستند ولی خط دفاع ما با این تصمیم بهم ریخت و غیبت مهدی رحیمی تأثیر خود را گذاشت. اگر فدراسیون می خواهد بازیکنان جوان وارد لیگ شوند بازیکنان را آزاد می کرد تا رحیمی برای سپاهان بازی کند و پس از آن ما او را به اردن اعزام می کردیم اما هیچکدام از این موارد توجیهی برای عملکرد ما نمی شود و باید سعی کنیم این مسائل را هم با تفاهم حل کنیم.

کد خبر 325798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.