رضایت از عملکرد زرگرپور در حوزه آب/ برخی بخاطر وابستگی‌ها منافع استان را نادیده می‌گیرند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخاب استانداران فقط مشاوره می دهند و به نوعی پیشنهادی از قوه مقننه به قوه مجریه است یعنی این نهایت دخالت یک نماینده در این باره است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی عابدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به انتخاب استاندار اصفهان اظهار داشت: با وجودی که هنور آب وارد رودخانه نشده اما نقش دکتر زرگرپور در مورد زاینده بسیار موثر بود.

وی افزود: زرگرپور در تدوین قوانین و مقررات بسیار اثرگذار بودند. در دوران مدیریت استانی ایشان ۲ مصوبه خوب از شورای عالی آب داریم که بر این اساس از تاریخ ۳ آذر ۹۲ هرگونه برداشت آب از زاینده رود منع شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در سیزدهمین مصوبه شورای عالی آب میزان حقابه اصفهان از تاریخ ۱۸ فروردین  ۹۳ مشخص شد.

عابدی گفت: این درحالی است که تا پیش از این حقابه مردم اصفهان به عنوان مُشاع محسوب می شد.

انتخاب مدیران بومی اصلح است

وی در ادامه با اشاره به انتخاب استاندار اصفهان، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخاب استانداران فقط مشاوره می دهند و به نوعی پیشنهادی از قوه مقننه به قوه مجریه است یعنی این نهایت دخالت یک نماینده در این باره است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر نماینده ای در انتخاب یک مدیر دخالت کرد، مدام باید از وی تعریف و تمجید کند تا نظر وی محترم شمرده شود.

عابدی افزود: بنده در انتخاب افراد نظری تحمیل نمی کنم گرچه بنا به گفته رییس جمهوری انتخاب مدیران بومی اصلح است.

وی بیان داشت: نمایندگان در انتخاب استاندار نقش موثری نداشتند اما در تخریب برخی از افرادی که می توانستند برای اصفهان مفید باشند، موثر بودند.

اساس کار وزارت بهداشت، پزشک خانواده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: برخی ها به دلیل وابستگی های شدید سیاسی، منافع استان را نایدیده می گیرند و رنج ما از این است که افراد غرق در منافع جناحی خود شده اند.

عابدی همچنین با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: ما در مجلس یکسری وظایفی را به عهده دولت می گذاریم. به عنوان مثال ریلی برای وزارت بهداشت تعریف شده که اگر در ریل حرکت کند هم مشکل مردم حل می شود و هم استطاعت مالی دولت این اجازه را می دهد تا این طرح ها اجرا شود در حالی که گاهی اوقات از این ریل خارج می شوند که هم برای خود و هم برای کشور مشکلاتی ایجاد می کنند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه، اساس کار وزارت بهداشت، پزشک خانواده است. به این معنی که باید نیروی پزشکی و پرستاری نظارت های درمانی در منزل هر فرد تحت کنترل داشته باشند، این دقیقا مقابل با سیاستی است که می گوید بیمارستانها افزایش داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: البته هر فردی ابتدا در بیمارستان خدمات می گیرند و بعد به منزل راه می یابند.

مقابله با فساد دفترچه های بیمه

عابدی ادامه داد: قدم بعدی الکترونیکی کردن پرونده های بیمارستانی است. این خود منجر به جلوگیری از هرگونه فساد با دفترچه های بیمه می شود.

وی افزود: در حال حاضر مشابه دفترچه های بیمه چاپ شده و مشکلات زیادی در این باره وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین باید سیستم ارجاع وجود داشته باشد و راهنمای بالینی تدوین شود تا خدمات محدود ما به دست حق داران برسد.

عابدی در ادامه صحبت های خود با اشاره به پیگیری های نمایندگان برای احیای زاینده رود، گفت: بنده شخصا چندین نامه از آقای روحانی، معاون اول و سایر مسئولان برای پیگیری این موضوع گرفته ام.

وی ادامه داد: هنوز پاسخی برای نظریه ای که بنده برای طرح بن بروجن داده ام دریافت نکرده ام. بنده اگر نماینده اصفهان هم نبودم نمی توانستم ساکت باشم تا سالانه میلیاردها تومان سرمایه این شهر را برای بازگشت آب از مبدا هدر بدهند. البته در مورد این موضوع نامه های زیادی به شورای امنیت ملی و رییس جمهوری نوشتم و گفته ام رسوایی این طرح از سدگتوند بدتر است.

کد خبر 325782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.