آئین جشن امضای کتاب «هرس» با حضور نویسنده در خانه صفوی

آئین جشن امضای کتاب «هرس» با حضور نویسندۀ کتاب در خانه صفوی برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، این مراسم از سوی نشر چشمه و کتاب فروشی چشمه نوش صفوی در خانه صفوی برگزار می شود.

نسیم مرعشی متولد ۱۳۶۲ در تهران، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و دانش آموخته مهندسی مکانیک است. مرعشی رتبه‌ اول جایزه‌ بیهقی را برای داستان «نخجیر» و همچنین رتبه‌ اول نخستین دوره‌ «جایزه داستان تهران» برای داستان «رود» را بدست آورده است و اولین داستان بلندش به نام «پاییز آخرین فصل سال است» از نشر چشمه، به عنوان یکی از پنج کاندیدای نهایی بهترین رمان «جایزه ادبی جلال آل احمد» معرفی شده است.

نسیم مرعشی داستان‌نویسی را با نوشتن داستان کوتاه از سال ۸۸ آغاز کرد و همزمان با نوشتن اولین رمانش، اولین فیلم‌نامه فیلم بلندش به نام «بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف را هم به رشته تحریر درآورده است. «پاییز آخرین فصل سال است» روایتگر روایت‌های موازی سه دختر جوان از وقایع تابستان و پاییز یک سال است که در نهایت همانند قطعات یک پازل تکه‌های مختلف داستان را در ذهن خواننده کامل می‌کنند.

دومین رمان این داستان نویس با عنوان «هرس» نسبت به کتاب قبلی، تجربه ای متفاوت است. مقابلِ «پاییز آخرین فصل سال است» که روایتگر بلاتکلیفی، تردیدها و سرگشتگی های یک نسل آرمان خواه بود، این کتاب، درباره رازهایی است که سرنوشت پسران و مادرانی را رقم زدند که در لایه های تاریخی غلیظ گم شدند. رمان «هرس» صد و بیستمین عنوان مجموعه «کتاب های قفسه آبی» است که این ناشر چاپ می کند و با این حساب، یک اثر قصه گو محسوب می شود. آدم های این رمان، برای گذشتن از خاطرات دور یا نزدیک خود ناچارند به بازخوانی آن ها بپردازند. «هرس» در عین روایت اصلی، چندین روایت فرعی را هم در بر می گیرد. رمان «هرس» در ۱۸ فصل نوشته شده است.

آئین جشن امضای کتاب «هرس» با حضور نویسندۀ کتاب چهارشنبه، ۱۰ آبانماه ساعت ۱۸در ایوان خانۀ صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حد فاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ برگزار می شود.

کد خبر 325773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.