تعامل با جهان لازمه تحرک اقتصادی است/نمی‌توان برای صنایع زیان‌ده از خزانه دولت هزینه کرد

نماینده تهران اسلام شهر، پردیس، شمیرانات و ری در مجلس گفت: همان گونه که در اقتصاد مقاومتی مطرح شد که باید به سمت تولیدات صادارت محور حرکت کنیم در بحث تحرک اقتصادی هم باید به سمت ارتباط و تعامل با جهان حرکت کنیم.

محمد رضا نجفی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبر نگار ایمنا با تاکید بر اینکه برای توسعه صنایع داخل در گام نخست باید تحرک اقتصادی داشته باشیم، افزود: تحرک اقتصادی در صنایع، تقاضا برای محصولات کارخانه های تولید داخل را به وجود می آورد.

 نجفی ادامه داد: اگر تقاضا برای محصول وجود نداشته باشد، یعنی رکود و به طور طبیعی صنایع بزرگ  در شرایط رکود در وضعیت مناسبی قرار نخواهند داشت. اگر نگران صنعت و تولید هستیم باید تحرک اقتصادی ایجاد کنیم.  

وی با اشاره به پیش شرط های لازم برای ایجاد تحرک اقتصادی، گفت: توسعه روابط بین الملی از جمله بسترهای تحرک اقتصادی است که دولت یازدهم به درستی در مسیر ایجاد آن حرکت کرده است. همان گونه که در اقتصاد مقاومتی مطرح شد که باید به سمت تولیدات صادارت محور حرکت کنیم در بحث تحرک اقتصادی هم باید به سمت ارتباط  و تعامل با جهان حرکت کنیم.

نماینده تهران اسلام شهر، پردیس، شمیرانات و ری در مجلس، ارتقا کیفیت، کاهش قیمت و زمان تولید متناسب با نیاز بازار را از دیگر عوامل زمینه ساز تحرک اقتصادی عنوان کرد و افزود: باید به سمت تولیدات رقابتی حرکت کنیم  در این صورت صنایع برقرار می مانند. صنعتی را که بخواهیم به صورت رانتی و تغذیه از منابع  ملی و دولتی سرپا نگه داریم، این صنعت، صنعت عاقبت به خیری نیست. از مصرف کننده انتظار داریم کالایی را گران تر با کیفیت نازل تر بخرد، این انتظار در حالی است که حقوق مصرف کننده را تضعیف می کنیم.  

نجفی، دسترسی به تکنولوژِی و دانش روز بازارهای هدف و منابع و ملزمات تولید را از جمله راهکارهای برون رفت صنایع از رکود عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق این الزامات صنعت در گردونه رقابت به صورت مولد و  پایدار  باقی می ماند.

وی تاکید کرد: نمی توانیم  برای داشتن صنایع  غیر مولد، ناکار آمد و زیا ن ده هم از خزانه دولت هزینه کنیم و هم حقوق مصرف کننده را نادیده بگیریم. باید صنعت را حفظ کرد اما با حمایت درست و اصولی از صنعت، حمایت درست و اصولی این است که موانع غیر صنعتی  و غیر تولیدی را برای فعالین بخش حذف کنیم.

کد خبر 325603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.