در خیابان های شهر به تماشای «رقص شیر» بنشینید

نمایش خیابانی «رقص شیر» به کارگردانی احمد نخودیان با موضوع «اقتصاد مقاومتی» توسط تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در مناطق پر تردد شهر اصفهان به اجرا در آمد.

به گزارش ایمنا، «رقص شیر» یکی از نمایش‌های دومین جشنواره غیررقابتی تئاتر خیابانی است. تمامی نمایش‌های حاضر در این جشنواره، خروجی مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در فصل تابستان است که برای علاقه‌مندان و فعالان تئاتر خیابانی برگزار شد و تمام مراحل تولید تا اجرا در این جشنواره به عهده هنرجویان بوده است.

احمد نخودیان کارگردان نمایش خیابانی «رقص شیر» در مورد طرح اولیه این نمایش گفت: موضوع اصلی این نمایش در مورد اقتصاد مقاومتی است. این طرح پس از ارائه به کارگاه‌های آموزشی دفتر تخصصی تئاتر گسترش پیدا کرد و با شکل و شمایل مختص به تئاتر خیابانی آماده اجرا شد.

نخودیان افزود: داستان این نمایش در مورد اقتصاد مقاومتی و خرید و فروش اجناس ایرانی و خارجی و تاثیر آن روی شغل‌ها و اقتصاد جامعه است. روایت این نمایش در مورد یک پسر روستایی است که دنبال پدر گیوه‌دوز خود در شهر می‌گردد. این پسر آدرس پدر خود را تا یک فروشگاه چینی دنبال می‌کند، و روایت واقعی نمایش هم در خیابان و در کنار یک فروشگاه چینی اتفاق می‌افتد.

این کارگردان جوان که تجربه زیادی در تئاتر خیابانی دارد و کار نمایش را نیز با تئاتر خیابانی شروع کرده، استقبال از این تئاترهای خیابانی را در سطح شهر بسیار خوب دانست و عنوان کرد: شاید ماه محرم تاثیر اندکی در کم شدن تماشاچیان نمایش داشته باشد اما باز هم استقبال بالاتر از انتظارها بوده است.

نخودیان تصریح کرد: طرح کارگاه‌های آموزشی دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بسیار خوب، ارزشمند و مورد قبول بود هر چند هر طرحی مشکلات و نواقص خود را دارد و در آینده می‌تواند با شرایط بهتری به کار خود ادامه دهد. اما همین که کارگاه برگزار شد و به هر نمایش ۳ اجرا داده شد، بسیار ارزشمند است، زیرا ما در این چند ساله اخیر بارها تجربه کرده‌ایم که طرح‌هایی برگزار می‌شود و هیچ وقت به اجرای خیابانی نمی‌رسد.

در کارگاه‌های آموزشی دفتر تخصصی تئاتر در فصل تابستان نمایش‌های «قیمت بگذار» صالح نظریان، «رقص شیر» احمد نخودیان، «ساعت زمین»  پویا امامی، «وضعیت آخر» نسا سلیمانی، «آنها» بهمن گرامی، «جنگ آبکی» علیرضا آقایی به صورت انفرادی کارگردانی شدند و دو نمایش «بازیگر شو» و «هوای پاک» هم به صورت گروهی کارگردانی شده‌اند.

کد خبر 325496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.