امتیاز آسیاویژن زیر میز هیأت فوتبال جابجا شد

قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال آسیاویژن در سطح استان اصفهان در شرایطی انجام شد که حضور تعدادی از تیم‌ها در این لیگ با ابهامی بزرگ روبرو بوده است.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: ماجرا درست از جایی آغاز شد که یکی از عوامل اجرایی تیم کهن دیار گز که در فصل گذشته به عنوان پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول آسیاویژن دست پیدا کرده بود در تماس با خبرنگار ایمنا اعلام کرد که اتفاقاتی عجیب در بحث قرعه‌کشی لیگ برتر آسیا ویژن در فصل جدید در حال شکل‌گیری است که هیچ منطق قانونی در پشت آن وجود ندارد.

بر اساس ادعای نماینده تیم کهن دیار که نتوانسته بود در بین سه تیم ابتدایی جدول لیگ دسته اول قرار بگیرد و سهمیه حضور در لیگ برتر آسیاویژن را کسب کند امسال چند تیم لیگ برتری مثل نیروگاه، پرواز گز، فجر خوراسگان و یاران آتشگاه به دلایل مختلف که اکثر آن مشکلات مالی بوده از حضور در لیگ برتر انصراف داده اند و هیأت فوتبال استان اصفهان با سلیقه و تشخیص خودش چند تیم دیگر را که از حمایت اسپانسر خصوصی برخوردار بوده‌اند و تا قبل از این هم سابقه حضور در لیگ دسته اول را نداشته‌اند تنها به واسطه روابط پشت پرده در لیست تیم‌های لیگ برتر  آسیاویژن قرار داده است. تماس خبرنگار ایمنا با موسوی مسئول مستقیم برگزاری مسابقات آسیاویژن در هیأت فوتبال هم نتیجه‌ای در بر نداشت و دوست عزیزمان که به نظر می‌رسد بدون داشتن ابلاغ قانونی به صورت همزمان در سمت معاونت دبیری هیأت و مسئولیت آسیاویژن مشغول به کار است به جای پاسخگویی و رفع شک و شبهات حتی خودش را هم شخص دیگری معرفی کرد تا ماجرا وارد فاز جدید بشود.

نامه‌ای که گم شد

مدیران تیم کهن دیار گز حتی نامه‌ای هم به اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان فرستاده‌اند و درخواست رسیدگی کرده‌اند که از طرف اداره کل هم نامه‌ای به هیأت فوتبال ارسال شده و با وجود ادعای هیأت فوتبال مبنی بر ارسال جواب به اداره کل مدیران این اداره به مسئولان کهن دیار گز پاسخ داده‌اند که هیأت فوتبال هنوز هیچ جوابی به این نامه نداده است. در اینکه هیأت فوتبال اصفهان باید سعی کند مسابقات لیگ آسیاویژن را در بهترین شرایط و با حضور اسپانسرهای بخش خصوصی برگزار کند هیچ شکی نیست اما قدیمی‌ها می‌گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و در این بین اگر قرار است سهمیه‌ای برای حضور در لیگ برتر به صورت نذری در اختیار تیم‌ها قرار بگیرد اولویت با تیم هایی است که سال گذشته در لیگ دسته اول حضور داشته‌اند و نتوانسته‌اند در بین سه تیم ابتدایی جدول قرار بگیرند.

فرض کنیم که تیم نفت تهران به عنوان قهرمان جام حذفی و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به دلایل قانونی امکان حضور در مسابقات سال ۲۰۱۸ را پیدا نکند و در آن زمان فدراسیون به جای اینکه از تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان به عنوان تیم‌های چهارم و پنجم لیگ دوره قبل درخواست حضور کند این سهمیه را به تیم‌هایی مثل خونه به خونه بابل و بادران تهران بدهد و دلیلش هم این باشد که این دو تیم اسپانسر خصوصی و ثروتمندی پشت سر خودشان دارند! یک مرور اجمالی بر روی اتفاقات این چند وقت اخیر هیأت فوتبال و دیدارهای مدیر یکی از این باشگاه‌های تازه اضافه شده به لیگ که با ریاست هیأت فوتبال صورت گرفته و خبر آن هم در کانال تلگرامی این هیأت بارها منتشر شده سرنخ خوبی است تا نشان بدهد که چرا بعضی از تیم‌ها به صورت یک‌شبه مجوز حضور در لیگ برتر آسیا ویژن را کسب کرده‌اند و در حقیقت از این رانت مدیریتی استفاده لازم را برده‌اند. تکته جالب اینجاست که هیأت فوتبال برای جایگزین کردن تیم‌های مورد علاقه خودش کوچکترین ارتباطی با تیم‌های منحل شده نداشته تا حداقل این انتقال را در قالب جابجایی امتیاز لیگ برتر اجرایی کند و تیم‌های منحل شده از لحاظ مالی هم با فروش امتیاز بخشی از هزینه‌هایشان جبران شود.

هیأت فوتبال در خواب ناز

در آن روزهایی که مسعود هراتیان با وجود حواشی فراوان بر سر محل سکونتش موفق شد مجوز شرکت در انتخابات هیأت فوتبال را بدست بیاورد قابل پیش‌بینی بود که عدم تجربه کافی در این موضوعات بتواند زیرمجموعه‌های هیأت او را با چالشی بزرگ روبرو کند که همین اتفاق هم افتاده و بعد از دعوای حیرت‌آوری که در کمیته داوران این هیأت بین رئیس و دبیرش ایجاد شد و در بازی دوستانه ذوب‌آهن یک آبروریزی بزرگ را رقم زد، سکوت هراتیان به عنوان متولی اول فوتبال استان در بحث نقل مکان ذوب‌آهن از فولادشهر به نقش جهان هم نشان داد که آقای مدیر کارهای مهم‌تری برای انجام دارد و طبیعی است که حواسش به فوتبال استان نباشد. در بحث میزبانی ذوب‌آهن در نقش جهان تقریباً همه عوامل اجرایی با این مسئله از شخص استاندار تا مدیرکل اداره ورزش و جوانان در کنار مدیران مجموعه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و مدیران عامل دو باشگاه و حتی سرمربیان دو تیم و البته رسانه‌های ورزشی همه و همه در تلاش بودند تا این اختلاف حل شود اما دریغ از یک مصاحبه یک خطی از جانب ریاست هیأت فوتبال که بدون جانبداری خاصی حداقل نظر خودش را در این حوزه اعلام کند. در شرایط فعلی به جز قسمت روابط عمومی هیأت که در ارتباط با رسانه‌ها موفق عمل کرده و بخش آموزش که تلاش می‌کند فعالیت‌های خودش را به سطح استان گسترش دهد بقیه کمیته‌ها احتیاج به یک بازنگری ویژه دارند و هراتیان به عنوان رئیس هیأت فوتبال اگر می‌خواهد که به مانند علی اکبر ابرقویی نژاد برای چند دوره متوالی در رأس فوتبال استان حضور داشته باشد باید این موضوع را به زیرمجموعه‌هاش یادآوری کند که رسانه‌ها چشم آگاه مردم هستند و در عصر ارتباطات و دنیای تکنولوژی به این راحتی ها نمی‌توان از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.

در ادامه باز هم از تخلفات صورت گرفته در این حوزه بیشتر خواهیم نوشت ...

کد خبر 325427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پژمان IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    5 0
    واقعا که پس از مدتها یه مطلب درست و دقیق و انتقادی که همانا رسالت خبرنگار است خوندم. تشکر از نویسنده. واقعا برای هییت فوتبال اصفهان.پرافتخارترین استان در ایران در زمینه فوتبال متاسفم.
  • اهورا IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    3 0
    واقعا اگر تیم ها اینطوری یک شبه راحت بدون مسابقه و دردسرهای لیگ یک بروند لیگ برتر همان بهتر که اصلا هیئت فوتبال اصفهان بازی برگزار نکند - فکر کردیم رئیس جدید بابت جوان بودنشان جسور باشند ولی ظاهرا اشتباه می کردیم.