گل به خودی تلویزیون به باشگاه‌های ایرانی

لاینحل ماندن مشکل حق پخش تلویزیونی ممکن است به زودی یک کابوس تمام‌عیار را برای فوتبال ایران رقم بزند.

به گزارش ایمنا، اگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نتوانند تا فردا مدارکشان را برای اخذ مجوز حرفه‌ای تکمیل کنند به احتمال قریب به یقین مجوز شرکت در دوره آتی این رقابت‌ها را نخواهند گرفت.

هر چهار نماینده آسیایی ایرانی در حالی در آستانه اتمام مهلت AFC در معرض حذف از لیگ قهرمانان قرار گرفته‌اند که یک عامل مشترک ممکن است این سرنوشت شوم را برای آنها رقم بزند و آن «بدهی» است که رقمش برای هر چهار باشگاه به میزانی رسیده که به این راحتی قابل تسویه نیست.

اگرچه سوءمدیریت را هم باید یکی از عوامل اصلی انباشته شدن بدهی باشگاه‌های ایرانی دانست اما در بروز این وضعیت وخیم رد پای پُررنگ صداوسیما نیز دیده می‌شود. باشگاه‌های ایرانی سال‌هاست که از منبع درآمد اصلی خود یعنی حق پخش تلویزیونی محرومند. در همه این سال‌ها نه تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای حل این مشکل به سرانجام رسیده و نه هشدارها درباره تبعات آتی آن راه به جایی برده است.

اولین پیامد جدی نادیده گرفتن هشدارهای گذشته درباره ورشکستگی باشگاه‌های ایرانی و به تعطیلی کشیده شدن قریب‌الوقوع فوتبال ایران ممکن است تا ساعاتی دیگر در قالب کابوسی تمام‌عیار نمود پیدا کند و آن حذف توأمان نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر ناتوانی احتمالی آنها در پرداخت بدهی‌هاست.

کد خبر 325378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.