نمایشگاه عکس «زُل» در نگارخانه صفوی

نمایشگاه عکس «زُل» در نگارخانه صفوی درحال برگزاری است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاهی از عکس های «سعید عبداللهی» با عنوان «زُل» در نگارخانه صفوی برگزار شده است. عکس های ارائه شده در این نمایشگاه، پرتره هایی هستند که همگی بطور مستند عکاسی و ثبت شده است.

این نمایشگاه حاصل عکاسی از چهره هایی است که با گذشتن کاروان هزار مردم از برابر چشم‌های هزار رنگ مردم قهدریجان اصفهان، این شهر به شکل ویژه‌ای عزای واقعه‌ عاشورا را بیدار نگه می‌دارد. این کاروان ساکت را شخصیت‌هایی با پوشش و گریم‌ متفاوت شکل می‌دهد و هر فرد تداعی‌کننده‌ یک نفر از سپاهیان حسین (ع) و یا دشمنان ایشان است؛ تمامی گریم‌ها در حد بزک‌های سنتی است و هر ساله توسط مردم برپاکننده‌ مراسم انجام می‌شود و درواقع نمایشگاه «زل» نگاهی است به آنچه دیروز گذشت و حاصل درون‌نگری انسان است در آنچه در روح و زندگی ایرانیان به قوت باقی است.

گفتنی است، سعید عبداللهی متولد سال ۱۳۷۳ و دانش‌آموخته مهندسی معماری است که عکاسی را با موبایل هوشمند و به صورت تجربی از سال ٢٠١٣ آغاز کرد. وی تجربه‌ هنر عکاسی را با آموزه‌های مدرن و سنتی دنیای پیرامون درآمیخته است، به گونه‌ای که در آثار او می توان به وضوح تلفیق این دو مقوله را به شکل پیوندی عمیق، بارور و ناگسستنی مشاهده کرد. از مجموعه‌های عکس او می‌توان به مجموعه‌های «تنهامانده» و «زُل» اشاره کرد که بر یکی فضایی مینیمال و انتزاعی حاکم است و دیگری به شیوه‌ مستند، متشکل از چندین پرتره متفاوت از مراسم سنتی مذهبی عزاداری‌های عاشورا در ایران عکاسی شده است. مجموعه عکس مستند «آزادی» نیز نگاهی متفاوت به اتفاقاتی ٢٤ ساعته حول میدان آزادی در شهر تهران است. همچنین در اولین حضور سعید عبدالهی در عرصه های جهانی در نمایشگاه ab awards در هندوستان، سه اثر وی از جمله عکس زُل از مجموعه ی زُل در این جشنواره پذیرفته شده‌اند.

 علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه عکس «زُل» می توانند تا چهارشنبه ۱۷ آبانماه به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حد فاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 325278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.