توان موشکی کشور قابل مذاکره و چک و چانه زدن نیست

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: توان موشکی کشور قابل مذاکره و چک و چانه زدن نیست.

به گزارش  خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه  با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) درمورد حقیقت ایمان و تقوا عنوان کرد: امام حسن مجتبی (ع) در حدیثی فرمودند که ای مردم به قطع و یقین بدانید که به حقیقت ایمان و تقوا نمی رسید مگر اینکه وصف هدایت را بشناسید.

وی افزود: یکی از صفات هدایت این است که ایمان راکد نداشته باشیم زیرا که ایمان راکد رفته رفته با این حجم از آفت ها و گناهانی که وجود دارد رفته رفته تحلیل رفته و از بین خواهد رفت.

امام جمعه دامنه ادامه داد: لازمه ایمان این است که انسان باور قلبی خود را سخت تر کند و نه اینکه رفته رفته از اعتقادات دست بکشد و توکل و توسل خود را به خدا از دست بدهد بلکه باید ایمان خود را ارتقا داد.

وی با اشاره به ادامه این نسخه شفا بخش امام حسن مجتبی (ع) افزود: سزاوار نیست که کسی که عظمت خدا را درک کرده است برای خود عظمتی قائل شود و بخواهد بزرگی و برتری جویی کند و به دلیل برخی صفات خود را برتر از دیگران بداند.

صابری با اشاره به بخشی از تاریخ افزود: سلطه گرانی مانند فرعون وقتی به عظمت خدوند پی بردند که آب به گلوگاهشان رسید و کسی که عظمت خدا را درک کرد نسبت به خدا و بنده های او برتری جویی نخواهد کرد.

امام جمعه دامنه اظهار کرد: برتری جویی، سلطه جویی و سلطه طلبی از صفات نکوهیده است و هر دو گروه سلطه گر و سلطه پذیر از رحمت خداوند به دور هستند.

وی افزود: این برتری جویی ها در همه موارد وجود دارد و از این موارد می توان به نگاه ثروتمند به فقیر، شهری به روستایی، استانی به شهرستانی و… اشاره کرد و اگر چنین نگاهی در جامعه وجود داشته باشد هر دو گروه سلطه گر و سلطه پذیر از رحمت خدا به دورند و موجب بسته شدن درهای برکت آسمان می شود.

حجت الاسلام صابری افزود: مسئولان و از جمله مسئولان استانی باید این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهند و نباید به صورتی باشد که اگر خدمتی که وظیفه آنان است را برای مردم و از جمله مردم شهرستان انجام دادند منتی بر سر آنان بگذارند.

وی گفت: باید امکانات و اعتبارات به عدالت در اختیار همه مردم قرار داده شود و ما میبینیم که امام علی (ع)، امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب همواره با نگاه برتری جویی و تفکر و خوی استکباری مبارزه و مخالفت کردند.

صابری افزود: همواره در سخنان بزرگان صحبت از رسیدگی به کوخ نشینان و مستضعفین بوده و هست و اگر مستضعفین نیز احقاق حق نکنند آن ها هم مستحق ملامت هستند.

امام جمعه دامنه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتم آبان و سالروز شهادت نوجوان بسیجی شهید حسین فهمیده گفت: معلمان ما باید روح حماسه و ایثار و استکبار ستیزی را حتی در فضای منفعل امروزی در نوجوانان و دانش آموران زنده کنند و اوضاع فعلی حق و باطل را برای آنان تبیین کنند.

وی عنوان کرد: اگر روحیه ظلم ناپذیری، جهاد، شهادت و گفتمان انقلاب در اثر برخی خیانت‌ها و رفتارهای خطی و حزبی برای دانش آموزان تبیین نشود مدارس ما به خمودگی و انفعال گرایش پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام صابری  با اشاره به اربعین و این مانور عظیم حسینی گفت: با این مانور عظیم درحقیقت شیعه به جهان معرفی می شود و چرا باید با افزودن برخی هزینه‌های غیر ضروری که متأسفانه برخی دستگاه‌ها برای زائرین اربعین تراشیده اند بر یک سری از افرادی که شاید در سال یک بار دل خود را به زیارت امام خود آن هم با هزینه کمتر در اربعین خوش کرده اند سخت گرفته شود؟!

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که ثواب زیارت امام حسین (ع) را برابر با ثواب 20 حج برشمردند افزود: البته زائرین حسینی باید به ایجاد فضای همدلی و اتحاد بین شیعیان عراق و ایران، شیعه و اهل تسنن و… کمک کنند و از تعصب که خواست دشمن است و آتش تفرقه را برمی انگیزد جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان ارتش گفت: خوی استکباری و سیری‌ناپذیری آمریکا، پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب را به درستی محقق کرد و نشان داد که آمریکا پس از مذاکره در مسائل هسته‌ای در پی برجام های دو و سه در مسائل موشکی، دفاعی و حقوق بشر و غیره خواهد بود و منفعل بودن برخی در این موارد جای سؤال داشته زیرا برجام بیش از 17 بار توسط آمریکا نقض شده  و از آن چیزی باقی نمانده است.

امام جمعه دامنه با اشاره به سخنان رهبر درمورد مسائل موشکی و دفاعی افزود: مسائل موشکی قابل مذاکره و چک و چانه زدن نیست زیرا که مسائل امنیتی جامعه به مثابه ناموس مملکت است و نباید با نیرنگ نشان دادن سایه پوشالی جنگ و تن دادن دوباره به مذاکره فریب دشمنان را خورد .

وی در پایان خطبه ها با بیان این که اقتصاد باید امن باشد افزود: اقتصاد امن بستر رشد خواهد بود و باید از وابستگی کشور به نفت و خام فروشی جلوگیری کرد و مالیات ها نیز بدون افزایش در مقدار باید منسجم شوند.

کد خبر 325106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.