ضرورت ساماندهی واحدهای صنفی/سرانه تجاری ۱۰ شهر بزرگ استان مشخص شود

استاندار اصفهان گفت: استقرار واحدهای تجاری استان از بُعد تعداد، محل استقرار و نوع واحد وضعیت قابل قبولی ندارند و باید ساماندهی واحدهای صنفی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه ساماندهی واحدهای صنفی استان با اشاره به آمار واحدهای صنفی در استان و کشور، اظهار داشت: براساس آمار در دنیا به ازای هر ۴۰۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد که این آمار در کشور ما به ازای هر ۴۰ نفر است.

وی ادامه داد: براساس آمار، در استان اصفهان به ازای هر ۲۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکل هایی که این تعدد واحدهای صنفی در استان به وجود آورده است، بیان داشت: این تعدد مشکلاتی از قبیل تورم، تعطیلی برخی واحدهای صنقی و افزایش قیمت کالاها ایجاد می کند.

وی ادامه داد: رقابت شدید این واحدهای صنفی موجب ارائه اجناس بی کیفیت به مصرف کنندگان خواهد شد.

زرگرپور خاطرنشان کرد: این موضوع از ابعاد مختلف مورد بررسی قرارگرفته است و آنچه باید مورد توجه قرا گیرد این است که استقرار واحدهای تجاری چه از بعد تعداد و محل استقرار و چه از نظر نوع واحد در اصفهان و شهرهای بزرگ استان وضعیت قابل قبولی ندارند و ساماندهی این واحدهای صنفی ضروری است.

وی با بیان اینکه در طرح های تفضیلی و شهرسازی محدودیتی در خصوص واحدهای صنفی ایجاد نشده است، افزود: باید در ۱۰ شهر بزرگ استان با اولویت اصفهان سرانه تجاری مشخص شود و اگر این میزان از سرانه استاندارد بالاتر است هرگونه تبدیل به تجاری متوقف و یا جایگزین شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه متراژ واحدهای تجاری باید برحسب نوع شغل مشخص باشد، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مورد نیاز اصلاح در کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۵ است تا برای نوع واحدهای تجاری در خیابان های تازه تاسیس شده محدودیت هایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه قانونگذار ضوابط مربوط به محدودیت فاصله و تعداد واحدهای تجاری را حذف کرده است، افزود: در قانون استقرار واحدهای صنفی متناسب با نیاز درج شده است که این بند باید اجرایی شود و پیگیری های لازم صورت گیرد تا در کمترین زمان ممکن، آیین نامه اعلام و به فرمانداران برای کنترل در شهرستان ها ابلاغ شود.

کد خبر 325076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.