دانشجویان واحد نجف آباد با اصول سلامت روان آشنا شدند

همایش آشنایی دانشجویان با اصول سلامت روانی در جهت پیشگیری ،درمان و ارتقای توانمندی های آنها در واحد نجف آباد برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، در این همایش که به مناسبت هفته بهداشت روان با استقبال چشمگیردانشجویان همراه بود، شرکت کنندگان با اصول سلامت روانی در جهت پیشگیری ،درمان و ارتقای توانمندی های آشنا شدند.

صدیقه مردانی به عنوان اولین سخنران با برسی وتحلیل سلامت روانی واهمیت توجه بهداشت روانی در مسیر زندگی به عوامل فردی و اجتماعی موثر برسلامت روان اشاره کرد و گفت: باتوجه به پژوهش های انجام شده، شادی و خنده نقش بسزایی در سلامت جسمی و روانی افراد ایفا می کند. از این رو نباید از نقش حیاتی شادی در زندگی روزمره فردی و اجتماعی غافل شویم.

مردانی درادامه مهارت های ارتباط با دیگران را یکی از مهمترین موارد تاثیرگذاربرسلامت روان دانست و افزود: ارتباط باخالق هستی تاثیر گذارترین نوع ارتباط است و تقویت آن بدون شک به تقویت ارتباط افراد با یکدیگر می انجامد.

سپس عباس مختاری از باورهای نادرست، نقص مهارت های زندگی وسبک زندگی نادرست به عنوان سه عامل تهدید کننده سلامت روان نام برد و خاطر نشان کرد: امروزه بسیاری از اختلالات روانی قابل درمان هستند و باورهای غیرمنطقی در آشفته سازی افراد نقش به سزایی دارند. با شناسایی واصلاح افکار و باور های غیرمنطقی می توان بر بسیاری از این اختلالات غلبه کرد.

کد خبر 324865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.