۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
نیروی انتظامی در یک نگاه

هر روز اخبار نیروی انتظامی استان اصفهان را از اینجا دنبال کنید.

انبار لوازم‌خانگی خارجی لو رفت

سرهنگ "ستار خسروی"  با اعلام این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از دپوی محموله لوازم‌خانگی خارجی در انباری مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قراردادند. وی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی کردند که در این عملیات تعداد ۲۲۰ دستگاه سینما خانگی سامسونگ، ۲۴۴ دستگاه چرخ‌گوشت و ۳۰۰ عدد میز تلویزیون خارجی که همگی آن‌ها فاقد مدارک مثبتِ گمرکی و قاچاق بودند کشف و توقیف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان مربوطه چهار میلیارد ریال اعلام‌شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی بابیان اینکه طرح‌های پلیس برای مقابله با قاچاقچیان کالاهای قاچاق همچنان ادامه دارد، گفت: نگهداری کالای خارجی در انبارها می‌بایست توأم با مطالبه مدارک مثبتِ گمرکی صورت گیرد و کلیه انبارداران موظف‌اند، حین کنترل مأموران مدارک مثبتِ را ارائه دهند در غیر این صورت کالا به ظن کالای قاچاق توقیف خواهد شد و قطعاً نگهداری کالای قاچاق برابر قانون می‌تواند تبعات سنگینی را متوجه انباردار کند.

پرونده باند ۷ نفرِ سارقان اماکن خصوصی بسته شد

سرهنگ "رجبعلی مختاری"  فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌هایی از انبارهای مزارع و باغ‌ها و اماکن خصوصی در یکی از روستاهای شهرستان شاهین‌شهر، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران دراین راستا با به کار گیری شگردهای خاص پلیسی و اقداماتی خاص موفق شدند یک باند هفت نفرِ از سارقان را شناسایی و دستگیر کنند. سرهنگ مختاری با اشاره به اینکه سارقان در بازجوئی‌های به‌عمل‌آمده به سرقت ۴۰۰ میلیون ریال اموال از اماکن خصوصی شهروندان اعتراف کرده‌اند، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و همه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده پرسه زنی افراد مشکوک در اطراف محل زندگی‌تان موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

عامل برداشت حساب  اینترنتی دستگیر شد

سرهنگ "علی جعفری نژاد" فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ هفت میلیون و پانصد هزار ریال از حساب او برداشت‌شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر قرار گرفت. وی افزود: در بررسی‌های به‌ عمل‌آمده مشخص شد متهم با به دست آوردن شماره کارت عابر بانک شاکی و رمز دوم آن اقدام به برداشت از حساب کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم شناسایی و در بازجوئی‌های به‌عمل‌آمده به بزه انتسابی اعتراف کرد. سرهنگ جعفری نژاد ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر در پایان به مردم توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر پرهیز کنید، رمزهایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به‌هیچ‌عنوان بر روی آن یادداشت نکنید، هنگام واردکردن اطلاعات حساب خود در پرداخت‌های اینترنتی حتماً از کیبوردهای مجازی استفاده کنید، در هنگام اتصال به اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه، مراقب نامه‌های الکترونیکی مشکوک و وب‌سایت‌های اینترنتی فریبنده باشید. حتماً از نصب نرم‌افزارهای امنیتی که از سیستم شما در برابر حملات ویروسی، هکرها و جاسوسی محافظت کند اطمینان حاصل کنید. از وجود سه نرم‌افزار امنیتی –آنتی‌ویروس، ابزارضدجاسوسی و فایروال در سیستم خود اطمینان حاصل کنید در زمان خرید اینترنتی حتماً از واقعی بودن وب سایت‌ها اطمینان حاصل کنید از واریز وجه به‌حساب اشخاص و شرکت‌هایی که آگهی فروش باقیمت مناسب زده‌اند قبل از بررسی هویت واقعی شرکت یا شخص آگهی‌دهنده جدا خودداری شود. هیچ‌گونه اطلاعاتی را با افراد غریبه که به‌صورت آنلاین معرفی می‌شوند به اشتراک نگذارید.

کشف ۲۲ کیلو مواد افیونی در شهرضا

سرهنگ "جواد درستکار" رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۲ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک که زیر صندلی‌های خودرو جا ساز شده بود کشف شد. این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه دو سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند. سرهنگ درستکار در پایان خاطرنشان کرد، نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

کد خبر 324733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.