"زایمان در آب"، شیوه ای برای کاهش درد زایمان

درد زایمان یکی از سخت‌ترین و شدیدترین دردهایی است که ممکن است هر زنی در زندگی‌ خود آن را تجربه کند. این در حالی است که زایمان طبیعی در آب می‌تواند دردهای انقباضی شکم را کاهش دهد و یکی از راه‌های رسیدن به زایمان کم درد است.

متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: زنانی که در آب زایمان می کنند، نسبت به سایر افراد کمتر نیاز به آرام بخش و مسکن دارند. این شیوه برای افرادی که دوره بارداری سالم را گذرانده اند، توصیه می شود.

دکتر ندا مقتدری اصفهانی افزود: اپیدورال روشی برای کاهش درد در زایمان میباشد که در آن تزریق داروی بیحسی به قسمتی از گودی کمر شما، با استفاده از یک سوزن خمیده و توخالی است. همچنین در این روش مادر می تواند در هر حالتی که راحت تر است قرار بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: با کاهش استرس، هورمون های استرس که موجب افزایش فشار خون می شوند، کمتر در بدن مادر تولید می شود و فشار خون مادر در حین تولد کاهش می یابد.

مقتدری خاطرنشان کرد: خوابیدن و نشسن در آب باعث تولید اندورفین می شود که مهارکننده درد است. همچنین کاهش احتمال نیاز به انجام اپیزیاتومی یا همان برش پرینه در زایمان طبیعی وجود دارد و انجام شدن زایمان به صورت طبیعی قطعا سالم تر از روش سزارین است .

این متخصص زنان افزود: زایمان طبیعی در آب می تواند دردهای انقباضی شکم را کاهش دهد. این روش از زایمان، تفاوتی با زایمان طبیعی نداشته و تنها در کاستن درد موثر است و نباید توقع زایمان بدون درد را داشت. این نوع زایمان برای افرادی که دوره بارداری سالم و عادی را گذرانده اند و بیماری ثانوی های ندارند پیشنهاد می شود.

وی عوارض زایمان در آب را شامل مرگ بی دلیل نوزاد، احتمال خفگی، مسمومیت با آب (هیپوناترمی )، ورود آب به ریه های نوزاد و آسپیراسیون آب که میتواند منجر به بیماری تنفسی گردد و همچنین پارگی بند ناف و عفونت های دیگر از جمله سودوموناس باکتریمی دانست.

کد خبر 324616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.