استفاده از فناوری اطلاعات ضرورتی اجتناب ناپذیر در کسب و کار

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه به تجارت الکترونیک از سوی فعالان اقتصادی شد و گفت: استفاده از فناوری اطلاعات در کسب و کار یک ضرورت اجتناب ناپذیری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود گلشیرازی در ششمین جلسه هیات رییسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: کمیسیون تجارت در راستای نهادینه سازی تجارت الکترونیک در فضای اقتصادی استان اقدام به تشکیل کمیته تخصصی کرده و در این زمینه نشست های و کارگاه های آموزشی برگزار می کند.

گلشیرازی حقوق مالکیت معنوی را از بخش های مهم یک کسب و کار عنوان کرد و  گفت: متاسفانه شرکت ها نسبت به برندینگ و حقوق مالکیت معنوی آشنایی کمتری دارند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد صادرات استان اصفهان در ساختمان شماره  ۳ اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: این مرکز می تواند نقش موثری در شناسایی ظرفیت های صادراتی استان و بازاریابی کالا و خدماتی تولیدی داشته باشد 

مسئول کمیته ICT کمیسیون در این جلسه، گفت: تجارت الکترونیک می تواند در فعالیت های تولیدی و تجاری فعالان  اقتصادی تسهیل ایجاد کند.

مجید کرباسچی تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۲۴ کسب و کار الکترونیک در اصفهان مشغول فعالیت است که ظرفیت قابل توجهی برای سایر بخش های اقتصادی است که از خدمات این کسب و کار  استفاده کنند.

وی از تشکیل کارگروه کسب و کار نوین ذیل کمیته ICT کمیسیون خبر داد و گفت: این کارگروه با هدف معرفی کسب و کارهای نوین به فعالان اقتصادی تشکیل می شود.

علی محمد آقاجان مشاور کمیسیون تجارت در این جلسه گفت: یک گوشی آیفون ۱۰۰۰ دلاری برابر ۲۰ بشکه نفتی ۵۰ دلار است و تکنولوژی و فناوری های نوین دارای ارزش افزوده و سوددهی بیشتری نسبت به فروش ذخایر طبیعی است.  

عضو کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان خواستار ایجاد نمایندگی معتبر شرکت های خارجی در ایران با هدف واردات کالای با کیفیت شد و گفت: واردات در کنار صادرات تجارت را شکل می دهد و نباید نگاه منفی به واردات داشت.

جلیل مشکاتی اضافه کرد: متاسفانه واردات از منظر برخی از مسئولان دولتی به معنای تعطیل شدن تولید داخل است و این در حالیست که واردات می تواند چرخه تولید و صادرات کشور را به درستی بچرخاند.

مشاور کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: اتاق استانبول ۱۷ دفتر نمایندگی در آسیا دارد و این دفاتر زمینه برقراری ارتباط با تولید کنندگان ترک را با کشورهای آسیایی فراهم می کند.

کیهان عباسیان خواستار فعال شدن توافق نامه‌های همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با سایر اتاق های بازرگانی شد و گفت: ایجاد دفاتر تجاری در کشورهای هدف صادراتی می تواند به توسعه حجم مبادلات تجاری منجر شود.

مسئول کمیته توسعه صادرات کمیسیون در این جلسه، گفت: تشکیل میز کالا در سازمان توسعه تجارت گامی ارزشمند برای صادرات محصولات دارای مزیت است.

حمیدرضا مومنی برگزاری هفته صادرات، برگزاری نشست با انجمن های دوستی کشورها و تعامل با اتاق های بازرگانی سایر استان ها را از برنامه های کمیته توسعه صادرات در شش ماه دوم سال جاری عنوان کرد.

علی صنایعی استاد دانشگاه اصفهان در این جلسه خواستار تمرکز بر شعار «یا مرگ یا صادرات» از سوی فعالان اقتصادی و مسئولان دولتی شد و گفت: مطالعه صادرات به خاورمیانه یکی از پروژه های مطالعاتی دانشگاه اصفهان  است که با هدف بررسی و تحلیل بازارهای هدف صادراتی استان اصفهان انجام می شود.

کد خبر 324486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.