بازیکنان ذوب‌آهن هنوز با سیستم بازی قلعه‌نویی هماهنگ نشده‌اند

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: ذوب‌آهن که سال‌ها با روش حفظ توپ و پاس‌های کوتاه بازی کرده هنوز با سیستم قلعه‌نویی که ارسال توپ از کناره‌ها روی دروازه باشد تطبیق پیدا نکرده است.

حسین چرخابی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد عملکرد ذوب‌آهن در لیگ هفدهم و شکست خانگی این تیم مقابل پارس جنوبی جم اظهار کرد: سطح فنی قلعه‌نویی با تیم ذوب‌آهنی که سالها نحوه بازی‌اش به صورت آرام و پاس‌های کوتاه بود تفاوت دارد. بازیکنان ذوب‌آهن عادت دارند با مالکیت توپ و آرام به دروازه تیم حریف نزدیک شوند.

سبک قلعه‌نویی برعکس گل‌محمدی و حسینی است

وی ادامه داد: در زمان گل‌محمدی و حسینی نقطه ضعف ذوب‌آهن روی توپ‌های زمینی و شروع مجدد بود که ذوب‌آهن از این راه گل‌های زیادی خورد و بازیکنان از شروع مجدد استفاده لازم را نمی بردند اما در حال حاضر این نقطه ضعف ها برعکس شده و قلعه‌نویی بیشتر اصرار دارد تیمش از کنار زمین بازی را دنبال و با ارسال توپ روی دروازه به گل دست پیدا کند.

کارشناس فوتبال اصفهان بیان داشت: دلیل اینکه تیم و باشگاه ذوب‌آهن اصرار زیادی برای جذب کی‌روش سوارز داشت همین سبک بازی بود اما تیمی که سال‌ها با روش حفظ توپ و پاس‌های کوتاه بازی کرده است، الان باید برعکس آن را بازی کند.

چرخابی در مورد برگزاری مسابقات ذوب آهن در ورزشگاه نقش جهان توضیح داد: یکی از حسن‌های ورزشگاه فولادشهر برای ۲ تیم سپاهان و ذوب آهن، ارتفاع بالای شهر فولادشهر است. تیم هایی که در آن ورزشگاه بازی می کردند، به خصوص در نیمه دوم به مشکل بدنی برمی‌خوردند.

 وی ادامه داد: اگر بخواهیم ارتفاع ورزشگاه نقش جهان را با فولادشهر مقایسه کنیم به این موضوع پی می بریم و به نظر من این موضوع، یک مانع برای به دست آوردن سه امتیاز خانگی برای تیم های اصفهانی باشد.

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: درست است که ورزشگاه نقش‌جهان نزدیک اصفهان است اما به همان نسبت فاصله تماشاگران از زمین مسابقه نسبت به ورزشگاه فولادشهر بیشتر شده است که این موضوع در روند بازی بسیار تأثیر دارد. شما اگر ورزشگاه های انگلیس را نگاه کنید متوجه می شوید که دقیقاً سکوی تماشاگران به زمین مسابقه چسبیده که از در تشویق کردن بازیکنان بسیار تأثیرگذار است.

کد خبر 324266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.