رویکرد فرهنگی باعث توسعه شهر و  ایجاد شهری خلاق می شود

لنجان_سرپرست شهرداری زرین شهر گفت: مجموعه شهرداری زرین شهر با برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری برروی اوقات فراغت جوانان سعی کرده است تا نسل جدید این شهر را در حد توان از آسیب ها دور کند چراکه غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهمترین بسترهای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، همراه گورکانی  فرهنگسراها را یکی از نمودهای زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه دانست و اظهار کرد: امروز مهمترین دغدغه موجود در جامعه، دغدغه فرهنگی است، دغدغه ای که مقام معظم رهبری به آن بارها  در طی سخنرانی های مختلف خود اشاره فرموده اند.
وی افزود:همه ما امروز باید به این باور برسیم که کشور ما مورد هجمه تهاجم فرهنگی آن هم از همه ی جوانب قرار گرفته و جنگ نرم و توطئه های استکبار جهانی خانواده ها را در مباحثی همچون اعتیاد، طلاق، فضای مجازی و ... مورد هدف قرار داده است تا به اهداف خود برسد.
سرپرست شهرداری زرین شهر تصریح کرد: از این رو مجموعه شهرداری زرین شهر با برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری برروی اوقات فراغت جوانان سعی کرده است تا نسل جدید این شهر را در حد توان از آسیب ها دور کند چراکه غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهمترین بسترهای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون است.


وی با اشاره به دغدغه رهبری، در موضوع فرهنگ با محوریت دین، ادامه داد: هنر ابزار خوبی برای معرفی فرهنگ است از این رو ما معتقدیم هر چقدر کار فرهنگی گسترش پیدا کند، از معضلات و آسیب‌های اجتماعی هم کم می‌شود و مشکلات موجود در جامعه، نشان دهنده ناکافی بودن فعالیت‌های فرهنگی است.
گورکانی اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشت که فرهنگسراها خودگردان بوده و متکی به درآمدهای خودشان هستند اما ما اصلا قبول ندارم در کار فرهنگی پول زیاد لازم است بلکه معتقدیم در این مسیر نگاه و راهبرد باید مشخص باشد البته انگونه کارها پول می خواهد و بدون بودجه نمی شود کاری کرد اما اینکه بگوییم پول زیاد لازم است، نه از این رو ما سعی کردیم با هزینه واقعی کارها  را در فرهنگسرای زرین شهر انجام بدهیم.
وی عنوان کرد: از آن‌جایی که شهرداری زرین شهر دیگر تنها یک سازمان خدماتی نیست و نهادی اجتماعی است با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری سعی کرده مانع از به بطالت گذشتن وقت شهروندان و به‌خصوص نوجوانان و جوانان این شهر شود.


سرپرست شهرداری زرین شهر با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در فرهنگسرای زرین شهر، بیان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در مجموعه فرهنگسرای شهرداری زرین شهر توسعه نشاط و سرور، کاهش استرس های روانی، بهبود گذران اوقات فراغت با بهره گیری از امکانات مناسب است از طرفی ما معتقدیم با رویکرد اجتماعی در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دین باوری، اخلاق مداری، خانواده محوری و استعداد یابی نیز به خوبی محقق خواهد شد.
وی یادآور شد: کشور ما از هزاران سال قبل به عنوان کشوری فرهنگی شناخته می‌شود؛ اما از جلوه‌های هنری کمتری برای معرفی این فرهنگ استفاده شده است و از آنجا که فرهنگ در قالب هنر ماندگارتر می‌شود تلاش شده است در زرین شهر نیز حجم کارهای فرهنگی افزایش پیدا کند.
گورکانی خاطرنشان کرد: از این رو با برنامه ریزی دقیق و استراتژی های خاص دوره هایی همچون، احکام، قرآن، کامپیوتر، سفال، داستان گویی، نقاشی در ۴ مقطع سنی و در چهار سطح اجرایی شد همچنین برای جذب بانوان به فعالیت های هنری دوره هایی همچون طراحی، جاگورتا، خط تحریری، مانتو دوزی، نازک دوزی، ژورنال، میوه آرایی و سفره آرایی، کیک پزی، شیرینی پزی، کافی شاپ، کباب، آشپزی و ... برگزار شده است.


وی با اشاره به جذب جوانان به محافل فرهنگی با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده، افزود: بصیرت‌افزایی خانواده ها و به خصوص جوانان امروز از جایگاه ویژه ای برخوردار است لذا تلاش شد در فرهنگسرای زرین شهر با برگزاری سمینارها و همایش های مختلف  برای آنها خوراک فرهنگی تدارک دیده شود.
سرپرست شهرداری زرین شهر تصریح کرد: از این رو تلاش شد با برگزاری دوره های مختلف از جمله مهارتهای زندگی، فرزند پروری، ازدواج موفق، احکام ویژه بانوان، انجمن نجوم، جشن گلریزان، اکران فیلمهای روز با همکاری سینما سلام، به روی صحنه بردن تئاتر های مختلف با همکاری گروه های شهرستان و همچنین همکاری با بسیج هنرمندان جهت کلاسهای آموزشی بازیگری، همکاری با گروه هنری هزار آوا جهت کلاس آموزشی تئاتر، همکاری با موسسه اندیشه جوان، همکاری و حمایت از انجمن های ادبی گام هایی مثبت در این حوزه برداشته شود.


وی اضافه کرد: ما بر این باوریم نخستین قدم برای استفاده بهینه از فرصت و اوقات فراغت داشتن یک برنامه کارآمد و منطقی است و هم اکنون فرصت استفاده از کلاس های آموزشی برای مقاطع سنی مختلف با همکاری متولیان فرهنگی در زرین شهر مهیاست و مجموعه فرهنگسرای زرین شهر با هدف ارائه خدمات فرهنگی با محور پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان انجام اقدامات متعددی را برنامه ریزی کرده است.

گورکانی عنوان کرد: همکاری با انجمن خوشنویسان و اختصاص مکانی درخور برایانجام فعالیت آنها  و همچنین اختصاص مکان مناسب جهت فعالیت نماد کتابخانه عمومی به صورت رایگان از دیگر اقداماتی است که برای رفاه هرچه بیشتر و حضور پررنگ خانواده ها ونسل جوان در فرهنگسرای شهرداری زرین شهر انجام گرفته است.


وی بیان کرد: فعالیت این مجموعه فرهنگی یک ظرفیت و پتانسیل برای عموم مردم به منظور دریافت برنامه های فرهنگی محسوب می شود چراکه سیاست گذاری برای برپایی دوره های آموزشی به نحوی است که اولیاء دانش آموزان نیز می توانند از کلاس های تخصصی با حداقل هزینه ها بهره مند شوند از این رو باید گفت دغدغه بار معنایی اوقات فراغت برای اکثر خانواده ها را می توان با مدیریت صحیح و برنامه ریزی مناسب دستگاه های مختلف فرهنگی رفع کرد.

کد خبر 324078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.