هر روستا باید یک خانه ورزش داشته باشد/ خانه‌های ورزش روستایی هزینه نگهداری ندارد

رییس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی استان اصفهان گفت: خانه‌های ورزش روستایی هزینه نگهداری ندارد و کفاف ورزش روستاها را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اسدی صبح پنجشنبه و در حاشیه افتتاح خانه‌های ورزش روستایی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در هفته تربیت‌بدنی بیش از ۱۹ خانه ورزش با حضور مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌شود که از این تعداد، ۲ خانه ورزش در بخش جلگه و مرکزی شهرستان اصفهان افتتاح می‌شود.
اسدی بیان کرد: تا امروز تعداد خانه‌های ورزش روستایی افتتاح شده در استان از ۱۵۰ خانه گذشته و تلاش ما بر این است که تا پایان سال حداقل ۲۰۰ خانه ورزش افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
رییس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هزینه افتتاح خانه ورزش روستای سیان بخش جلگه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بود. راه‌اندازی یک سالن ورزشی در روستا نزدیک به ۲ تا ۳ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و ماهیانه حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه نگهداری دارد.
وی با تشکر از همراهی و همکاری استاندار، فرماندار و دهیاری روستاها در راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی، افزود: خانه‌های ورزش هزینه نگهداری ندارد و اداره آن بر عهده شورای ورزش روستا است. حمام‌هایی که باید تخریب می‌شد یا مدارسی که استفاده‌ای از آنها نمی‌شود را به خانه‌های ورزش تبدیل می‌کنیم.
رییس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان ادامه داد: اگر روستاهایی آمادگی افتتاح خانه‌های ورزش را با مشارکت هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی استان اصفهان داشته باشند، ما نیز آمادگی انجام این کار را داریم.
وی تأکید کرد: تمام تلاش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی استان اصفهان، استانداری، فرمانداری و دهیاران این است که در روستاهایی که از امکانات ورزشی کمی برخوردار هستند یا اصلاً امکانات ورزشی در اختیار ندارند خانه‌های ورزش را احداث کنیم. همچنین در حوزه فقر حرکتی بانوان نیز برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم.
اسدی بیان کرد: طرح راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی تقریباً از چهار سال گذشته آغاز شد و این طرح در اصفهان آزمایشی بود. نگاه ما این است که در تمام روستاها به جای سالن‌های ورزشی بزرگ یک خانه ورزش احداث شود. البته سالن‌های ورزشی بزرگ در مراکز دهستان‌ها نیاز است اما در روستاها خانه‌های ورزش کفایت می‌کند.

کد خبر 324051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.