شهرداری تبریز حائز عنوان «تجربه برتر» جایزه ملی «جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری»

پروژه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، از میان ۲۰۰ طرح شرکت‌کننده از سراسر کشور، عنوان «تجربه برتر» جایزه ملی «جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری» را از آن خود کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شهریار، پروژه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با موضوع «تجربه‌های بازآفرینی پیاده‌راه‌های شهری» به عنوان یکی از چهار تجربه برتر کشور در جایزه ملی «جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری»  معرفی و موفق به دریافت جایزه ملی شد.

طرح ارسالی  شهرداری تبریز به دلیل اثر آشکار و ملموس در بهبود کیفیت زندگی مردم، عنوان «تجربه برتر» را از میان ۲۰۰ طرح شرکت‌کننده از آن خود کرد.

توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی، بهبود ساختار کالبدی و کارکردی و ارتقای کیفیت عرصه همگانی از ویژگی‌های شاخص طرح برگزیده از کلان‌شهر تبریز است.

به گفته عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز در حال حاضر چندین پروژه مشابه مانند طراحی شهری میدان ساعت و طرح بدنه سازی خیابان جمهوری، در دستور کار شهرداری تبریز قرار دارد که پس از طی مراحل تصویبی، اجرا می‌شود.

جایزه ملی «جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری» رویدادی تخصصی است که  توسط شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، به عنوان نهاد متولی امر بهسازی و نوسازی، برگزار می‌شود.  هدف از این رویداد ارتقای سطح دانش موجود، انتقال تجارب و تقدیر از تجربه‌های موفق در زمینه طرح‌ها و پروژه‌هایی است که توجه به تمام ابعاد و ارتقای کیفیت را جایگزین نگرش‌های سنتی مداخله در بافت‌های شهری کرده‌اند.

دومین دوره رویداد ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری در چارچوب اندیشه ایران‌شهری ۲۵ مهرماه سال جاری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

کد خبر 324028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.