ابلاغ دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر در هفته آینده/۹۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود

مدیرکل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه در برنامه اشتغال فراگیر ۹۷۰ هزار فرصت شغلی تعیین شده که قدری سنگین است، گفت: قرار است هفته آینده دستورالعمل لازم در اشتغال فراگیر اعلام شود تا در سطح استان ها اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علاءالدین ازوجی شامگاه گذشته در برنامه تیتر امشب، با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی کار در بند دوازده، اشتغال فراگیر بوده است که از سوی آقای جهانگیری به دستگاه ها و استان ها ابلاغ شد، اظهار داشت: انتظار این است که بخش خروجی دستاورد خوبی در زمینه اشتغال داشته باشند. قرار است یک هفته آینده دستورالعمل لازم در اشتغال فراگیر اعلام شود تا در سطح استان ها اجرایی شود. با توجه به ابلاغیه در چندماه گذشته دستگاه ها مثل وزارت جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و بانک مرکزی فعال بوده اند.  

 وی با بیان اینکه در برنامه اشتغال فراگیر ۹۷۰ هزار فرصت شغلی تعیین شده است که قدری سنگین است، افزود: در بخش اشتغال فراگیر مفهوم اصلی این است که اقتصادی است که رشد اقتصادی بالا با اشتغالزایی بالا را داشته باشند. اگر این رویکرد در برنامه اجرا شود وضعیت بهتری نسبت به گذشته خواهیم داشت.

مدیرکل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار در ادامه گفت: بخش صنعت مشکلاتی داشت و آمار این را نشان داده است که بخش صنعت رو به بهبود است. ۸۴۱ هزار نفر به تعداد شاغلین کشور اضافه شده که بیش از سی درصد از شاغلین در بخش صنعت مشغول هستند.  

وی با تاکید بر اینکه اگر اشتغال ها ناپایدار باشد انتظار بهره وری خوب نباید داشته باشیم بنابراین باید برای ارتقای بهره وری باید اشتغال پایدار داشته باشیم، تصریح کرد: در اشتغال فراگیر دو فرایند زنجیره ارزش و بهبود فضای کسب و کار باید درنظر گرفته شود همچنین باید فضای سیاست گذاری بر توسعه فضای کسب و کار باشد و استراتژی درست تعریف شود و امنیت شغلی نیز به اشتغال پایدار کمک می کند.

ازوجی با بیان اینکه محسوس نبودن اشتغال به درآمد سرانه مربوط است که درآمد سرانه به سال ۹۰ نزدیک شده است، گفت: اگر بازدهی در بخش غیر کار افت کند در درآمد سرانه تاثیرگذار است. ایجاد اشتغال بخشی از درآمد خانوار را تامین می کند.

کد خبر 323837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.