پیش بینی دستیابی به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری در روابط اقتصادی ایران و عراق

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و عراق همپای روابط سیاسی و امنیتی پیش نرفته است، گفت: دستیابی به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری در روابط اقتصادی دو کشور پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یحیی آل اسحاق امروز در همایش بزرگ تجارت ایران و عراق در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، افزود: تهران و بغداد در عرصه های سیاسی، امنیتی و نظامی همچون دو برادر فعالانه تلاش دارند اما انتظار می رود روابط اقتصادی نیز همپای این روابط توسعه یابد.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور، تاریخی و استراتژیک است، تاکید کرد: عزم مسئولان ایرانی و عراقی بر توسعه و رشد همه جانبه این روابط است.

به گفته این مقام مسئول، عمده روابط همه جانبه کشورها بر توسعه روابط اقتصادی استوار است اما احساس می شود سرعت توسعه مراودات اقتصاد به اندازه لازم نیست.

آل اسحاق مسائل بانکی، حمل و نقل، صدور روادید، رقابت ها و گمرک را عمده مشکلات موجود اقتصادی بین ۲ کشور برشمرد.

در ادامه «سعید اوحدی» دبیر توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه نیز، گفت: با اینکه ظرفیت سالیانه صدور خدمات فنی و مهندسی ایران ۲۵ میلیارد دلار و نیاز خدمات فنی و مهندسی در عراق در دوره پساداعش ۵۰۰ میلیارد دلار است، اما از پتانسیل ایران فقط در حد سالیانه یک میلیارد دلار استفاده می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی و صدور بیش از سه میلیون ویزا در فرصتی کوتاه، ابراز امیدواری کرد با از پیش رو برداشتن مشکلات روابط اقتصادی بین ۲ کشور، توسعه اقتصادی را شاهد باشیم.

کد خبر 323397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.