تجهیز ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دهاقان به آبیاری نوین

دهاقان–رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دهاقان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، امیر صفرپور با بیان این مطلب، اظهار داشت: آبیاری کم فشار روش جدیدی است که قابلیت اجرا در سطوح خرد و کلان اراضی را دارد و در آن با استفاده از فشار آب موجود در لوله های آبرسانی مزرعه و یا ایجاد فشار کم با ریزش آب درون یک مخزن کوچک، بدون نیاز به استخر پمپاژ انجام می گیرد و انرژی اولیه سیستم با توجه به اختلاف ارتفاع سطح آب از مبدا تا مزرعه قابل تامین است.

وی افزود: این روش آبیاری سبب توزیع یکنواخت آب در تمامی سطوح مزرعه می شود و از هدر رفت آب جلوگیری به عمل می آورد که در این راستا کارشناسان مدیریت پس از آموزش های لازم و ترغیب کشاورزان به اجرای این طرح در سالجاری تا کنون، یکصد هکتار از اراضی منطقه را مورد بازدید و ارزیابی جهت اجرای سیستم های کم فشار آبیاری قرار داده اند.

 رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با توجه به اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون نیز بر بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی که به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می باشند نظارت شده است، اذعان داشت: حدود ۱۵ فقره پرونده جهت دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی مرتبط با توسعه و تجهیز مزارع به سیستم های نوین آبیاری از جمله احداث استخر ، برق رسانی و ... به کارگروه های استانی معرفی شده اند./

کد خبر 323015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.