با یک چهارم این هزینه جشنواره فیلم ونیز را برگزار می‌کنند!

مهدی کرم پور نسبت به اعداد و ارقام منتشر شده از هزینه های جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، کارگردان «چه کسی امیر را کشت» در اعتراض به هزینه های اعلام شده گفته است در بخش بین المللی جشنواره تنها پول مردم و سینما را تلف می کنند، زیرا به لحاظ زمان برگزاری اصلا در وقت مناسبی برگزار نمی شود.

او در رابطه با بخش بین المللی و جدایی آن از بخش ملی می گوید: به نظرم مهم ترین بخش جشنواره بین الملل است ولی اساساً جدا شدن بخش بین الملل از بخش ملی نه تنها دستاوردی برای سینمای ایران نداشته؛ بلکه اتلاف وقت، انرژی و پول از بودجه مردم صورت گرفته است. با یک حساب سرانگشتی و ساده می‌توانیم بفهمیم که این جدا شدن به ضرر سینمای ایران است.

وی در ادامه می گوید: در حال حاضر اعلام شده که هشت و نیم میلیارد تومان صرف بخش بین الملل شده است، اما چه دستاوردی برای سینمای ایران داشته است؟ جز این است که پول خرج کرده و هزینه کردیم؟ … اصلا این هزینه تنها در پردیس کوچک چارسو اتفاق می‌افتد و عده‌ای خیلی خاص آنجا می‌آیند و قالیچه، پسته و پول می‌دهند تا از میان آن‌ها برای مقاصد فردی برای جشنواره‌های دیگر داور انتخاب شود!

به نظر می آید که روی سخنان مهدی کرم پور با رضا میرکریمی دبیر بخش بین الملل جشنواره فجر باشد. میرکریمی کارگردان «یک حبه قند» اخیرا در جشنواره های فیلم توکیو و مسکو به عنوان داور حضور پیدا کرده است. او در ادامه اعتراضاتش به رضا میرکریمی می گوید: «این شیوه‌های قدیمی که مثل باج دادن و خریداری چیزهایی است، بیشتر صرف مصارف فردی می‌شود، نه سینمای ایران، اصلا نمی‌دانم امکان این وجود دارد این میزان هزینه را بتوان در این پردیس کوچک صرف کنیم؟  

او با مقایسه جشنواره فیلم فجر با سایر جشنواره های جهانی گفته: جشنواره‌ای به وسعت جشنواره‌ ونیز با یک چهارم این بودجه برگزار می‌شود و بزرگترین سلبریتی‌های دنیا را با بهترین وسایل حمل و نقل در هتل‌های پنج ستاره می‌آورند، از آن‌ها پذیرایی می‌شود و تا حد بسیاری در سینمای جهان و ایتالیا شناخته شده است./

کد خبر 322870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.