امکان اعطای مجوز صنایع تبدیلی در شهرستان های غرب استان فراهم شده است

فریدن- استاندار اصفهان گفت: امکان اعطای هر گونه مجوز صنایع تبدیلی یا کارگاه های کوچک در شهرستان های غرب استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، رسول زرگرپور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان های غرب استان که با حضور فرمانداران فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، در محل استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در جلسات شورای برنامه ریزی استان چندین بار تاکید شده است که غرب اصفهان در برخی از بخش ها مغفول مانده است و باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: طی ۵ ماه گذشته سه جلسه در خصوص رفع محرومیت و توسعه شهرستان های غرب استان برگزار شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم توسعه کشت گیاهان دارویی در این مناطق اظهار داشت: طرح توسعه گیاهان دارویی و گیاهان معطر طی یک ماه آینده آماده خواهد شد و در هر شهرستان زمین آماده کشت، نوع کشت و تسهیلات و معافیت هایی که در این رابطه ایجاد می شود برای سرمایه گذاران ارائه می شود ضمن آن که جهادکشاورزی حمایت صد درصدی از این طرح خواهد داشت.

وی بر لزوم برگزاری همایش جذب سرمایه گذاری در غرب استان در منطقه فریدن بزرگ تاکید کرد و افزود: شرکت شهرک های صنعتی برنامه ریزی، تدوین طرح های سرمایه گذاری و برگزاری این همایش را بر عهده خواهد داشت و باید این امر از سوی مسئولان مربوطه و فرمانداران پیگیری شود.

زرگرپور به مشکلات شهرک صنعتی فریدونشهر اشاره کرد و افزود: مسائل مربوط به زونبندی و دیوار کشی صورت گرفته است و اگر مشکلات مربوط به معارضان برطرف شود امکان توسعه ی این شهرک تا دو برابر وجود خواهد داشت.

استانداراصفهان با اشاره به اعتبارات لازم برای بازسازی زندان فریدونشهر، اظهار داشت: تلاش خواهد شد که اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین گردد و مشکلات این بخش نیز برطرف شود.

رسول زرگرپور با بیان این که برای ایجاد صنایع تبدیلی و صنایع کوچک آمادگی اعطای هرگونه مجوز در غرب استان وجود دارد، افزود: آمادگی برای اعطای مجوز این صنایع چه در قالب شهرک های موجود و چه ایجاد شهرک صنعتی جدید و همچنین در نواحی صنعتی روستایی وجود دارد.

وی با اشاره به شهرک صنعتی داران، افزود: شرکت شهرک های صنعتی امتیازات بسیار ویژه ای برای سرمایه گذاران و فعال شدن این شهرک در نظر گرفته است و باید سرمایه گذاران از این امکانات حداکثر استفاده را داشته باشند.

زرگرپور به خط راه آهن اصفهان- الیگودرز- ازنا اشاره کرد و اظهار داشت: باید پیگیری های لازم به صورت جدی در تهران صورت گیرد که کارگاه هایی که در استان های دیگر فعال شده در استان اصفهان نیز فعال شود.

کد خبر 322716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.