وضعیت کسب و کار صنف آی تی در استان مطلوب نیست

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه وضعیت کسب و کار صنف آی تی در استان مطلوب نیست، گفت: صنعت آی تی و آی سی تی به روز است و متخصصان ما مجبور به ارتقا دانش و سطح آگاهی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا سیدحسن علوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، با اشاره به اینکه شاهد رشد صعودی در ارائه خدمات سرویس‌های اینترنتی در استان اصفهان هستیم، اظهار داشت: نمایش تنها تجهیزات محدود کامپیوتری، نشان‌دهنده توانمندی‌های دستگاه‌های استان نیست این در حالیست که شاهد پیشرفت دستگاه ‌های استان در حوزه دولت الکترونیک هستیم.

وی با بیان اینکه برای حضور دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۷، چارچوب‌ها و شاخص‌هایی معین شده تا در صورت تعداد محدود غرفه ها، از نظر کیفی و ارائه خدمات به مردم قابل قبول و اثربخش باشند، تاکید کرد: دستگاه‌هایی اجازه ورود دستگاه‌ها و تجهیزات را به این نمایشگاه دارند که حرف جدیدی داشته باشند و در این راستا کارگروهی در استانداری اصفهان تشکیل شده است.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه مرکز ای ایکس دولت الکترونیک نیست، توضیح داد: مرکز آی ایکس، مرکز تبادل اطلاعات و پیش نیاز تشکیل دولت الکترونیک است.

وی با تاکید بر اینکه دولت الکترونیک چارچوب‌های خاصی دارد، گفت: اصفهان نخستین استان کشور است که مرکز آی. ایکس در آن  راه‌اندازی شده است.

علوی با اشاره به اینکه مدیریت استان طی دو سال گذشته پیگیر موضوع دولت الکترونیک است، تاکید کرد: البته در خصوص پیاده سازی آن، فرهنگ ‌سازی مردم در استفاده از دولت الکترونیک بسیار اهمیت دارد و نقش رسانه ها که رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در این باره و اطلاع رسانی به مردم دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های بزرگی در استان در حال ارائه سرویس‌های اینترنتی به مردم هستند، یادآور شد: این شرکت ها از طریق مجوزهای FCP وزارت ارتباطات امکان ارائه بسیاری از خدمات مخابراتی به مردم را دارند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته با رصد فصای مجازی، رقابت نابرابر میان ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی بهبود یافته و در حال حاضر بسیاری از اپراتورها خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت آی تی و آی سی تی به روز است و متخصصان ما مجبور به ارتقا دانش و سطح آگاهی خود هستند، تصریح کرد: این اتفاق موجب بلوغ فکری استان در حد یک جایگاه بین المللی شده است همچنین آمدن شرکت های خارجی نیز در توسعه کسب و کار و این بلوغ فکری موثر است.

علوی با اشاره به اینکه وضعیت کسب و کار صنف آی تی در استان مطلوب نیست و این ناشی از فضای کسب و کار کشور است، تصریح کرد: امنیت فضای مجازی دغدغه اصلی شورای عالی مجازی است.

کد خبر 322698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.