عدم احراز صلاحیت ۶ شهردار استان

نجف آباد- استاندار اصفهان گفت: بیش از ۵۷۰ نفر در پنجمین دوره شوراهای شهر استان حضور دارند و توانسته اند تاکنون ۱۰۷ شهردار را انتخاب کنند ولی در خصوص ۶ شهر نیز صلاحیت شهرداران منتخب تایید نشده و با اصرار شورای برخی شهرها بر انتخاب اول خود، موضوع به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد رسول زرگرپور استاندار اصفهان در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان که با ابلاغ رسمی حکم شهرداری نجف آباد همراه بود، با بیان این مطلب اظهار داشت: قانون مسائلی همچون مدرک تحصیلی، تجربه و تخصص را برای شهرداران در نظر گرفته که فرد انتخاب شده توسط برخی شوراهای شهر فاقد این حداقل ها شناخته شده است.

زرگرپور از عدم انتخاب شهردار در ۱۱ شهر استان نیز خبر داد و گفت: قانون مهلت ۳ ماهه ای را در این خصوص تعیین کرده که در صورت عدم انتخاب شهردار طی این بازه زمانی، استاندار به عنوان نماینده دولت ورود پیدا کرده و مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی از ابلاغ رسمی حکم ۹۰ نفر از شهرداران منتخب استان همچون چهار شهر اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر و کاشان به عنوان نقاطی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر خبر داد و افزود: مجموعه شهرداری ها و شوراهای شهر باید به مواردی همچون اجرای کامل و دقیق طرح های جامع و تفصیلی در کنار اصلاح ساختار شهرداری ها بر اساس مصوبه جدید وزارت کشور اهتمام ویژه ای داشته باشند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۷۰درصد از درآمد شهرداری اصفهان از محل فروش تراکم تامین می شود که این امر به هیچ وجه به صلاح آینده شهر نخواهد بود. در اداره شهرها بایستی به توسعه متوازن هم توجه بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین با تقدیر از اقدام شایسته شورای پنجم نجف آباد در ابقاء منتظری، از کارهای صورت گرفته طی چهار سال گذشته به عنوان نهضت سازندگی یاد کرد و گفت: در دو ماه گذشته شاهد اجرای چهار برنامه مهم و شاخص کشوری به بهترین شکل و در نهایت امنیت و آرامش بودیم که دلیل آن را باید برکت خون شهداء و مجاهدت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی دانست.

زرگر پور از برپایی ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورا، برنامه نیم میلیون نفری مشهد اردهال و تشییع بی سابقه پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی یاد کرد و خاطرنشان کرد: در پانزدهمین دوره اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی بیش از ۱۲۰۰ نفر از نقاط مختلف کشور و نزدیک به شصت نفر از چهل کشور دنیا حضور داشتند./

کد خبر 322421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.