ضرورت واکنش مدبرانه ایران در برابر تبلیغات دروغین عربستان

فریدن - امام جمعه داران گفت: عربستان تبلیغاتی عظیم را علیه کشورمان به ‏راه انداخته است که نیازمند برخورد مدبرانه از سوی کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی با بیان این که وقایع پس از عاشورا حامل پیام های مهمی است ، اظهار داشت:  این وقایع تاریخی، بیانگر رنج و مشقت‌های سختی است که حضرت زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) و اهل ‌بیت امام حسین (ع) به جان خریدند تا بتوانند عاشورا و پیام آن را به گوش تمامی بشریت برسانند و اگر این رشادت‌ها و خطبه‌خوانی‌ها و فریادها علیه ظلم یزید نبود معیاری عملی برای تمایز حق از باطل در دین باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: خطبه‌های حضرت زینب(س) و حضرت امام زین‌العابدین(ع( در کوفه و شام مردم را آگاه کرد و روشنگری‌های اهل بیت امام حسین(ع) از شام تا مدینه پایه‌های حکومت جور و ستم را متزلزل و انقلاب کربلا را جاویدان کرد.

امام جمعه داران با قدردانی از هیئت های عزاداری و شرکت گسترده مردم در مجالس محرم گفت: اهداف، ارزش ها و پیام های عاشورا نباید به دهه اول محرم محدود شود.

سیاوشی از جلوگیری و رفع برخی خرافی‌گری‌ها در مراسم‌های سوگواری تقدیر کرد و ادامه داد: امیدواریم این مسیر و روند ادامه داشته باشد و در ایام شهادت دیگر معصومین نیز این روند حفظ شود.

سیاوشی داشتن روحیه استکبارستیزی را یکی از پیام‌های قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: استکبارستیزی، ایستادن در برابر ظالم و ستمگر و تن به ذلت ندادن، یک ارزش جاودانه و برای همه دوران‌ها و برای همه انسان‌ها است و عزت، سربلندی و افتخار از آن‌کسانی است که دارای چنین روحیه‌ای باشند.

وی با اشاره به توطئه‌های جبهه استکبار علیه کشورمان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها هر کار توانسته‌اند برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند اما موفق نشدند.

سیاوشی ادامه داد: باید این را لحاظ کرد که آمریکا دیگر آمریکای 20 یا 30 سال پیش نیست و منزوی‌تر شده است و قطعاً به گستاخی خود در زمینه فعالیت‌های موشکی و سایر بهانه‌های واهی خود ادامه خواهد داد.

امام جمعه داران با اشاره به توهین های ترامپ و نسبت به جمهوری اسلامی و نادان خواندن وی خواستار پاسخ صریح مسئولان در قبال توهین ها شد و افزود: آمریکا دشمن منطقه است و همه جا در صدد جنگ افروزی و شرارت است و هرگز در این جهت از تلاش دست برنخواهد داشت.

امام جمعه داران با اشاره به برگزاری مراسم حج امسال و بازگشت حجاج از مناسک حج گفت: برگزاری مراسم حج امسال به لطف خدای متعال و با تلاش جدی مسئولان ایرانی و دست‌‏اندرکاران کشورمان به‌ خوبی صورت گرفت و علی‌رغم تلاش‌های عربستان در ایجاد مشکل در مراسم حج، به لطف خدا حجاج ایرانی با سلامت و عزت به کشور بازگشتند.

وی اضافه کرد: در این میان حکومت سرکوب‌گر و جنایتکار عربستان که از کشتار حجاج و مسلمانان در حج و غیر آن ابایی نداشته و سابقه‌ جنایتکاری خود را در حج خونین سال 66 و 94 و در کشتار مسلمانان یمن و بحرین نشان داده است، تبلیغاتی عظیم را علیه کشورمان به ‏راه انداخته است که نیازمند برخورد مدبرانه  از سوی کشورمان است.

امام جمعه داران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خود با مسئولان و دست‌‏اندرکاران حج امسال، با ابراز خرسندی از بازگشت همراه با سلامت و عزت حجاج ایرانی، به‏ وجود یک جبهه بین‌المللی و عظیم تبلیغاتی در مقابل جمهوری اسلامی اشاره کردند و فرمودند" راه مقابله با این جبهه خطرناک، روشنگری و برخورد تبلیغاتی فعال و تهاجمی است و حج یکی از مراکز اصلی و اساسی برای این اقدام است."

وی گفت: آمریکا به دنبال ایجاد یک رژیم صهیونیستی جدید در منطقه است، اظهار کرد:  از حوادث مربوط به تجزیه کردستان عراق  در درجه اول رژیم صهیونیستی و بعد از آن آمریکایی‌ها سود می‌برند.

سیاوشی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز پرده از نقشه شوم و پشت پرده فعالیتهای اسرائیل در منطقه برداشتند که اسرائیل با ورود به کردستان عراق قصد ایجاد اسرائیل جدید درمنطقه را دارد لذا باید مراقب بود تا در دام اسرائیل نیفتیم.

وی یادآور شد: اسرائیل غده سرطانی است که با عواملش همانند امریکا وانگلیس تفرقه افکن دنبال تفرقه وحکومت هستند و باید توجه داشت انها در منطقه از نظام مقدس جمهوری اسلامی شکست سختی خورده اند لذا ساکت نمی نشینند.

امام جمعه داران خاطرنشان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جدایی طلبی کردستان عراق در دیدار رییس جمهور ترکیه بسیار حائز اهمیت و قابل دقت است چراکه برگزاری همه پرسی در کردستان عراق خیانت به منطقه و در آینده موجب تهدید خواهد بود و برای همسایگان عوارض دراز مدت خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر حکیم انقلاب با خانواده شهید حججی در هفته گذشته عنوان کرد: ایشان در این دیدار فرمودند "خداوند این واقعیت را با شهید حججی به همه اثبات کرد و با بزرگ و عزیز کردن او و نماد ساختن از او نشان داد که نسل جوان امروز، اینگونه مخلصانه و صادقانه در پی جهاد فی سبیل الله است، و این، آیت الهی و نشانه خدا و معجزه جاری انقلاب است."

امام جمعه داران  با اشاره به هفته نیروی انتظامی  گفت: نیروی انتظامی همواره ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته است و در طول ۳۷ سال گذشته هیچ‌گاه از مردم جدا نبوده و وحدت، وصلت و تفاهم همواره در بین این نیرو و مردم حاکم بوده که این‌ امر یکی از توفیقات نیروی انتظامی است.

حجت الاسلام سیاوشی تصریح کرد: اگر امروز در جامعه و محل کار احساس امنیت داریم؛ این مدیون رشادت ها و ایثارگری های پرسنل فداکار و ایثار گر نیروی خدوم انتظامی است.

سیاوشی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حضور باشکوه مردم ایران به‌ ویژه مردم شهرستان فریدن در مراسم‌های سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از جلوگیری و رفع برخی خرافی‌گری‌ها در مراسم‌های سوگواری تقدیر کرد و ادامه داد: امیدواریم این مسیر و روند ادامه داشته باشد و در ایام شهادت دیگر معصومین نیز این روند حفظ شود.

امام جمعه داران خاطر نشان کرد: اسلام اصرار خاصی بر جایگاه و حفظ کرامت سالمندان دارد و اگر حرمت بزرگان حفظ شود، هیچ کار گناهی اتفاق نمی‌افتد و اگر حرمتشان از بین رود، خیلی از سنت‌ها شکسته می‌شود.

سیاوشی  در پایان گفت: فرزندان باید از والدین خود حمایت کرده و به آن‌ها محبت کنند و طوری صبورانه رفتار کنند که پدر احساس کند که هنوز جایگاه پدری خود را دارا است.

کد خبر 322277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.