اجرای دور دوم نمایش «تو مشغول مردنت بودی»

نمایش «تو مشغول مردنت بودی» به نویسندگی کامران شهلایی با طراحی و کارگردانی مژگان خالقی، دور دوم اجرای خود را در تالار هنر اصفهان آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، نمایشنامۀ «تو مشغول مردنت بودی» نمایشنامۀ برگزیده جشنواره تئاتر فجر و انجمن منتقدان است. این نمایش که به کارگردانی مژگان خالقی از ۲۴ تا ۳۰ شهریور ماه در تالار هنر اصفهان اجرا شده بود اکنون دور دوم اجرای خود را در دفتر تخصصی تئاتر آغاز کرده است.

مژگان خالقی، طراح و کارگردان این نمایش در مورد جزییات آن می گوید: «دغدغۀ اجرای این نمایشنامه از چند سال پیش با من بود و این بار به پیشنهاد تالار هنر تصمیم به اجرای آن گرفتم. متن اثر به موضوعاتی مثل تنهایی، مرگ، انتقام، حسرت های بشری و ... می پردازد و ذهن را به خوبی درگیر خود می کند. این نمایشنامه روایتگر داستان زندگی روبه زوال مادری است که از ۲۵ سال پیش دچار بحران شده است. «تو مشغول مردنت بودی» بر اساس شیوه کارگردانی تادئوش کانتور که کارگردان شهیر لهستانی است کار شده، کارگردانی که من حدود ۱۰ سال است که به طرق مختلف در حال کار روی شیوه های کار او از نوشتن مقاله، برگزاری کارگاه و ... هستم و به نوعی این اجرا را ماحصل این تجربه ۱۰ ساله روی متد تئاتری کانتور می دانم. به نظرم روش کانتور اساسا شورشی است بر تئاترهای مرسوم و موزه ای و مبنای آن صد درد صد تجربه اندوزی در شکل و روش است. با این توضیح که من کتابچه ای برای این اجرا نوشته ام که شامل بخشی از دستاوردهای من، تمرین نگاری ها، مرحله گسترش ایده و ... است و تماشاگر می تواند در حاشیه این اجرا آن را تهیه کند.»
در این نمایش بازیگرانی چون لیلا پرویزی، نوید بانی، فاطمه و فائزه بختیار ایفای نقش می کنند و سایر عوامل این نمایش نیز عبارتند از: مجری طرح: حسن جودکی، مدیر پروژه:‌ امیر صفایی پور، طراح لباس‌: سمانه داودی پارسا، طراح گریم: ماریا حاجیها، عکاس: خسرخالقی، امیرحسین مسعودی، طراح پوستر: علی رنجبران، دستیار اول کارگردان:‌ میلاد فروتنیان، تمرین نگار: سمیه اشتری، منشی صحنه: نرگس معینی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: خسرو خالقی، دستیار لباس: زینب مقانی، دستیار دوم کارگردان: امیرحسین مسعودی و ...
علاقمندان برای دیدن «تو مشغول مردنت بودی» می توانند تا ۲۵ مهرماه هر روز رأس ساعت ۱۸:۳۰ به تالار هنر اصفهان مراجعه کنند. /

کد خبر 321837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.