بازدید 333 گردشگر خارجی از ابیانه در تاسوعا و عاشورای حسینی

نطنز-دهیار ابیانه گفت: ابیانه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای بیش از 300 گردشگر خارجی از ملیت های مختلف بود

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز،  محمد عادلی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور پرشور مردم این روستا، گردشگران خارجی و همچنین ابیانه ای های مقیم دیگر شهر های ایران برگزار شد.

وی افزود: تمام تمهیدات لازم برای میزبانی از حضور گردشگران خارجی و ابیانه ای های مقیم شهر های دیگر اندیشیده شده بود و با کمک شورای اسلامی روستا، دهیاری و مسئولان شهرستان توانستیم به آن ها خدمات درخور توجهی را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: روستای تاریخی ابیانه نطنز فقط در روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به پذیرش گردشگران داخلی معذوریت دارد ولی در طول ایام سال و حتی در ایام نوروز که حضور گردشگر بسیار زیاد است این روستا توانسته است به این گردشگران سرویس مناسب ارائه دهد و حتی در بعضی از روزها نیز خدمات رایگان را به آن ها دادیم.

دهیار ابیانه با بیان این که در ایام تاسوعا و عاشورا ۳۳۳ گردشگر خارجی در روستای ابیانه حضور یافتند، گفت: ۱۸۰ گردشگر در روز تاسوعای حسینی و ۱۵۳ گردشگر در روز عاشورای حسینی در این مکان تاریخی حضور یافته و از نزدیک شاهد برگزاری مراسم های سنتی عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران بزرگوار ایشان بودند.

وی خاطر نشان کرد: این گردشگران تبعه کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، استرالیا، اسلواکی، اسپانیا، جمهوری چک، چین، سوئیس، پرتقال، بلژیک، نروژ، روسیه، نیوزیلند، لهستان، تایلند، هلند، مراکش، مجارستان و کانادا بودند.

کد خبر 321733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.