طی ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۲۱ هزار گردشگر خارجی به ابیانه وارد شدند

نطنز- دهیار ابیانه گفت: طی ۶ ماه اول سال جاری تعداد ۲۱ هزار و ۷۹ گردشگر خارجی از ملیت های مختلف از این روستای تاریخی دیدن کردند.

محمد عادلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، افزود:در فروردین امسال  ودر ایام تعطیلات نوروزی  تعداد ۶ هزار و ۳۱۵ گردشگرخارجی از این روستا بازدید کردند که بیشترین جمعیت گردشگر به ترتیب ازکشور فرانسه، ایتالیا،آلمان، انگلیس ، اسپانیا ، استرالیا و اوکراین  بوده است.
وی اظهار کرد: سایرگردشگران از ٤٧ کشور جهان از پنج قاره‌ به ابیانه سفر داشته اند.
دهیار ابیانه با بیان این که در اکثر بناهای تاریخی دنیا زندگی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: از موضوع های قابل توجه بازدیدکنندگان، ادامه حیات در بافت تاریخی با قدمت طولانی است.
عادلی گفت: بیشترین آمار بازدید از روستای ابیانه در شش ماه گذشته  به ترتیب در ماه های اردیبهشت با ۶ هزار و ۲۶۷ نفر، خرداد ماه با یک  هزار و ۹۵۱ نفر و در تیر ماه  یک هزار و ۳۹۵نفر  ،مرداد ماه ۲ هزار و ۳۳۹ نفر و شهریور ماه ۲ هزار و ۸۱۲  نفر نفر بوده است.

از جمله جاذبه های گردشگری و تاریخی ابیانه می توان به قدیمی ترین اثر تاریخی ابیانه آتشکده ابیانه اشاره کرد که این   آتشکده را  نمونه ای از معابد زردشتی دانسته اند که در جوامع کوهستانی ساخته می شد.

مساجد ابیانه : روستای ابیانه دارای ۱۱ مسجد است. مسجد جامع روستای ابیانه مسجدی بسیار قدیمی است و قدیم ترین اثر تاریخی این مسجد، منبر چوبی منبت کاری آن است که در سال ۴۶۶ هجری قمری ساخته شده است.

مسجد قدیمی دیگر ابیانه مسجد برزله است که دارای فضای دلبازی است و روی لنگه در شرقی آن سال ۷۰۱ هـ. ق. نوشته شده است که مربوط به دوره ایلخانان است.

مسجد تاریخی دیگر ابیانه مسجد حاجتگاه است که کنار صخره ای در کوهستان بنا شده و بر در ورودی شبستان آن تاریخ ۹۵۲هـ. ق. مشاهده می شود.
 و زیارتگاه ابیانه  که دارای دو زیارتگاه است : یکی مرقد شاهزاده عیسی و شاهزاده یحیی در جنوب روستا که به گفته اهالی فرزندان امام موسی کاظم بوده اند؛ و زیارتگاه دیگر روستای ابیانه هینزا نامیده می شود

روستای ابیانه  در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز، در دامنهٔ کوه کرکس قرار دارد.
این روستا یکی از بلند ترین نقاط مسکونی در ایران است که ارتفاع آن از سطح دریا ۲۲۲۲ متر است.

روستای ابیانه دارای قدمتی نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ سال بوده و یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‎های انسانی در حاشیه کویر ایران محسوب می‏‌شود.

کد خبر 321705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.