تولید و اشتغال در روستاها عاملی برای پویایی بیشتر در حوزه اقتصادی است

فرماندار آران و بیدگل گفت: ارائه خدمات به روستائیان موجب دلگرم شدن آنان، مهاجرت معکوس و ماندگاری روستائیان می شود.

به گزارش ایمنا، گردهمایی بخشداران و دهیاران و رؤسای شورای اسلامی روستاهای شهرستان با حضور فرماندار آران و بیدگل،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جمعی از معاونین وی و مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در محل سالن ۴ دی فرمانداری تشکیل شد.

ابوالفضل معینی نژاد فرماندار آران و بیدگل در این گردهمایی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری باید در راستای ایجاد فضای اشتغال در روستاها تلاش و ایجاد مناطق صنعتی پیش بینی شود.

فرماندار آران و بیدگل در این جلسه با اشاره به اقدامات مطلوب دولت تدبیر و امید در روستاها اظهار داشت: در یک فضای تعاملی توسط بخشداران، دهیاران و شوراهای روستا شاهد وضعیت عمرانی خوبی بوده ایم و امیدواریم این روند در دولت دوازدهم با روند بیشتر و بهتری  ادامه داشته باشد.

وی تولید و اشتغال در روستاها را عاملی برای پویایی بیشتر در حوزه اقتصادی عنوان نمود و اظهار داشت: ارائه خدمات به روستائیان موجب دلگرم شدن آنان، مهاجرت معکوس و ماندگاری روستائیان می شود.

معینی نژاد بیان داشت: طرح های هادی روستایی از جمله پروژه هایی است که برای توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند و باید فضایی در راستای احداث کارگاههای کوچک وصنایع مزاحم در نظرگرفته شود.

وی به ظرفیت‌های گردشگری روستایی اشاره و خاطر نشان کرد: ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد و معیشت روستاها دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست طرحهای هادی روستایی را نیازمند اعتبار دانست  و خواستار تامین اعتبار از محل بخشهای شهرستان شد.

غلامحسین خانی  با اشاره به تامین ۲۰۰۰ تن سهمیه قیر رایگان برای این شهرستان در طی دو سال گذشته اظهار امیدواری نمود تا در سالجاری نیز سهمیه مناسبی درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بهره مندی از ظرفیت های گردشگری روستایی با تامین تاسیسات گردشگری مورد نیاز شامل اقامتگاه های بوم گردی مورد توجه قرار گرفته است؛ افزود: در راستای احداث اقامتگاه های بوم گردی در روستا ها  تسهیلاتی ارائه می شود که دهیاران باید در این خصوص اعلام درخواست نمایند.

کد خبر 321576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.