آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت پرده تجزیه طلبی اقلیم کردستان/خودسازی عامل جهانی شدن شهید حججی

لنجان_امام جمعه شهر زاینده رود گفت: امروز تازه عراق بعد از چند سال بیچارگی و فلاکت و درگیری داعش و تکفیری ها تا آمد یک نفس راحت بکشد دست نکبت بار اسرائیل پشت همه‏پرسی استقلال کردستان عراق قرار گرفت و نقشه نکبت بار دیگری را برای ملت عراق رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در  خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر زاینده رود با اشاره به تشییع سردار بی سر محسن حججی اظهار کرد: باید توجه داشت که چگونه شهید محسن حججی  یک جوان دهه هفتادی ملتی را متحول می سازد و در دنیا غوغا بپا می کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص شهید مدافع حرم محسن حججی می فرماید ببینید چه غوغایی در کشور راه افتاده به‌ خاطر شهادت این جوان،خداوند هیچ‌وقت کارش بدون حکمت نیست و همه‌ی شهدا پیش خدای متعال عزیزند لکن یک خصوصیّتی در این جوان وجود داشته، اخلاص، نیّت پاک، حرکت به موقع و نیاز جامعه به این‌جور شهادتی، موجب شده که خدای متعال، نام این جوان شما را بلندمرتبه کرد.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: شهید حججی راه برای ما روشن و وظیفه را برای ما مشخص کرد و باید توجه داشت شهید حججی قبل از آن که یک شهید باشد یک انسان خودساخته بود.

وی ادامه داد: خود سازی و تهذیب نفس این مقام را برای شهید محسن حججی فراهم کرد نه شهادت، اگر امکان شهادت برای ما فراهم نیست، امکان خودسازی که برایمان  فراهم است، پس با خودسازی خود را حججی کنیم.

صفرزاده تهرانی با اشاره به اینکه امروز نیز همچون دوران دفاع مقدس باید از عاشورا درس گرفت اضافه کرد: امروز این سوال مطرح است که چرا می گویند کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء؟ این شعار دو سویه است و همانگونه که مبارزه و قیام همیشه هست، امکان انحراف جامعه اسلامی هست، چون امکان انحراف وجود دارد مبارزه نیز وجود خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امروز باید مراقب باشیم آن انحرافاتی که بخاطر آن انحرافات امام حسین(ع) قیام کرد، در جامعه توسط ما به وجود نیاید و هماند کسانی نباشیم که امام حسین(ع) بخاطر آن ها قیام کرد.

امام جمعه شهر زاینده رود بیان کرد: امروز باید مراقب باشیم هماند کسانی نباشیم که امام حسین(ع) را همراهی نکردند، مواظب باشیم هماند کسانی نباشیم که پشت به امام حسین(ع) کردند و آن بزرگوار را رها کردند  و هماند کسانی نباشیم که در برابر امام حسین(ع) ایستادند و به نام دین و برای ورود به بهشت او را شهید کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیام و درس کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء این است که در هر زمان هر کس که بخواهد می تواند شهید حججی باشد گرچه شهید نشود، می تواند مدافع حرم باشد گرچه در حرم نباشد

صفرزاده تهرانی در ادامه یاداور شد: یاد و خاطره سرلشکر ولی‏الله فلاحی، جانشین ستاد مشترک ارتش، سرتیپ موسی نامجو، وزیر دفاع و نماینده امام در شورای عالی دفاع و فرمانده دانشکده افسری، سرتیپ جواد فکوری، فرمانده نیروی هوایی و وزیر دفاع و مشاور در ستاد مشترک ارتش، یوسف کلاهدوز، قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمدعلی جهان‏آرا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرمشهر و هم چنین شهید هاشمی‏نژاد را گرامی میداریم و نزول رحمت واسعه خداوند را برایشان خواستاریم.

وی اذعان کرد: جوانان غیرتمند ایران اسلامی با آغاز جنگ تحمیلی جان خود را خالصانه در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز ملت ایران در آسایش و امنیت کامل زندگی کند، بنابراین پاسداری از خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی وظیفه تمام مسوولان و مردم است.
امام جمعه شهر زاینده رود تاکید کرد: عزت و عظمت امروز کشور مرهون ایثارگری های شهدای دفاع مقدس است و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان سربلند است، به برکت مجاهدت شهدای گرانسنگ انقلاب و جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به استقلال کردستان عراق و تجزیه کشور عراق گفت: امروز تازه عراق بعد از چند سال بیچارگی و فلاکت و درگیری داعش و تکفیری ها تا آمد یک نفس راحت بکشد دست نکبت بار اسرائیل پشت همه‏پرسی استقلال کردستان عراق قرار گرفت و نقشه نکبت بار دیگری را برای ملت عراق رقم زد

صفرزداه تهرانی تصریح کرد: از سران کرد عراق می خواهیم از پرتگاهی که غرب برای آنان فراهم کرده است خود را دور کنند و بازیچه دشمنان قسم خورده ملت مسلمان عراق قرار نگیرند.

کد خبر 321467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.