ظریف و موگرینی در صدر فهرست نامزد جایزه صلح نوبل 2017

نشریه خبری «نیوز این انگلیش» در گزارشی از محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی به دلیل نقش‌آفرینی در مذاکرات هسته‌ای ایران به‌عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل سال 2017 یادکرد.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از ایرنا، این نشریه خبری عنوان کرد: «هنریک اوردال» مدیر موسسه تحقیقات صلح اسلو و «اسله اسوین» نویسنده چندین کتاب در رابطه با جایزه صلح نوبل، هرکدام به‌صورت جداگانه از علاقه‌شان به توافق هسته‌ای سخن گفته‌اند .این نشریه خبری افزود: اسله اسوین، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا را به دلیل نقش‌آفرینی در حصول توافق هسته‌ای شایسته دریافت این جایزه معرفی کرده، اما هنریک اوردال فقط از محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی یادکرده تا این پیام را القا کند که این توافق به حمایت آمریکا نیازی ندارد.

نیوز این انگلیش نوشت: اوردال در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که انتخاب من به معنای انتقاد از جان کری نیست؛ اما افتخار حصول توافق هسته‌ای بایستی نصیب دو هماهنگ‌کننده آن یعنی وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا شود .این نشریه خبری افزود: اوردال و اسوین بر این باورند که اعطای جایزه صلح نوبل به عوامل توافق هسته‌ای، پیام محکمی را از سوی جامعه جهانی برای حمایت از آن نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش نیوز این انگلیش، بیش از 318 نامزد در فهرست دریافت جایزه صلح نوبل سال 2017، شامل 215 نفر و 103 ارگان قرار دارند. برنده این جایزه افتخاری جمعه هفته آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر 321446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.