خریدوفروش ساختمان‌های زیر ۳۰۰ میلیون در اصفهان رونق می‌گیرد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به افزایش مدت زمان پرداخت وام مسکن خرید و فروش ساختمان‌های با نرخ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در اصفهان رونق بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی عموشاهی ظهر امروز در نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان و سیزدهمین نمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل اوضاع اقتصادی موجود صنعت ساختمان نیز درگیر رکود و مشکلات شدیدی شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال صنعت ساختمان، ۵۰۰ صنعت دیگر فعال می شود، تاکید کرد: شاخصه اقتصاد هر کشوری، صنعت ساختمانی است امام در ایران پول با بهره بالا به بازار تزریق می شود و در این شرایط مردم تمایلی به سرمایه‌گذاری در کار تولید و صنعت ندارند و ترجیح می‌دهند تا در بانک سپرده‌گذاری کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه نرخ تورم و بهره بانکی در کشورهای توسعه‌یافته متوازن و یا با اختلاف کمی نسبت به یکدیگر قرار دارد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان علاوه بر ایجاد اشتغال، از رکود بیش از حد در این صنعت جلوگیری می‌کند.

وی پیرامون برپایی دو نمایشگاه پیش رو، گفت: نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان و نمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی اصفهان گامی در جهت ارتقا کیفی صنعت ساختمان در اصفهان است که در پرتو آن می توان از تولیدکنندگان بخش های مختلف این صنعت حمایت کرد.

عموشاهی تاکید کرد: ساختمان هایی که ساخته می شود مطلوب نیست اما نسبت به سال های گذشته کیفیت آنها بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان صرفا مجری مقررات ملی ساختمان است، گفت: در حال حاضر عمر متوسط ساختمان ها در اصفهان ۵۰ سال است اما برخی ساختمان‌ها با توجه به کیفیت ساخت شان تا ۲۰۰ سال هم عمر داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان ادامه داد: در این راستا مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان بر موضوع استحکام‌بخشی ساختمان ها تاکید کرده است.

وی همچنین یادآور شد: نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان ۲۷ تا ۳۰ مهرماه و همچنین نمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی اصفهان از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

عموشاهی با بیان اینکه پروانه‌های ساختمانی صادرشده در اصفهان طی سال‌های گذشته بالغ بر ۱۲ میلیون مترمربع بوده که این آمار به کمتر از ۶ میلیون متر مربع کاهش یافته است، تاکید کرد: پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به افزایش مدت زمان پرداخت وام مسکن خرید و فروش ساختمان‌های با نرخ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در اصفهان رونق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای صدور پروانه‌های ساختمانی، سازمان نظام مهندسی ساختمان ها را از نظر استحکام در برابر زلزله بر اساس آخرین استانداردهای مصوب کشوری نظارت می کند، تصریح کرد: ارتقای صنعت کیفی ساختمانی و حمایت از سرمایه‌گذاران این صنعت مهمترین وظایف سازمان نظام مهندسی است.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، ارتقا کیفی ساختمان، حمایت از تولید ملی و حمایت از مشتریان از جمله وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان است و در صنعت ساختمان از تولید تا نظارت و اجرا و نگهداری آن و حتی پس از تخریب بازیافت آن بسیار مهم است.

وی افزود: ساختمان را با بهترین مصالح و تکنولوژی‌ها می‌سازیم، اما ساختمان هم‌چون یک موجود زنده است و باید آن را به صورت مرتب چکاب و بر طبق قوانین باید به صورت دوره‌ای بازبینی شود و شهرداری برای آن برای مدتی محدود پروانه بهره برداری صادر کند.

کد خبر 321213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.