شورای شهر به دنبال حل مشکلات حوزه گردشگری است

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: سرمایه گذاران در عرصه ساخت هتل و مراکز اقامتی و واحدهای تجاریِ عرضه کنندۀ صنایع دستی از معافیت های شهرداری بهره مند می شوند.

رئیس شورای شهر اصفهان در حاشیۀ مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی، به خبرنگار ایمنا گفت: شهر اصفهان یکی از مهم ترین شهرهایی است که جاذبه های تاریخی و فرهنگی‌اش آن را به یکی از مقاصد عمدۀ گردشگری دنیا تبدیل کرده است، ضمن اینکه در گردشگری داخلی نیز جایگاه ویژه ای را بخود اختصاص داده است.

فتح الله معین ادامه داد: ما برای تأمین زیرساخت های گردشگری، به اقداماتی دست زدیم که احساس کردیم بایستی انجام شود ازجمله همکاری با فرودگاه اصفهان برای توسعه ترمینال خارجی آن به منظور اینکه ورود گردشگران با مشکل مواجه نشود و همچنین آمورش تعدادی از رانندگان تاکسی و اختصاص خودروهای ویژه که رانندگان آن به حداقل زبان انگلیسی نیز آگاهی داشته و به رعایت مسائل گردشگری نیز بااطلاع باشند.

وی تصریح کرد: سومین اقدام شورای شهر اصفهان این بوده است که ساخت هتل و مراکز اقامتی را از پرداخت کلیۀ عوارض شهرداری معاف کرده ایم، یعنی این بزرگترین گامی بوده است که هرکس بخواهد در این زمینه سرمایه گذاری کند مشکلی از این نظر نداشته باشد. مراکز اقامتی، هتل ها و مهمانپذیرها الزاماً باید فضای تجاری داشته باشند و دراین باره نیز اعلام کرده ایم که اگر در داخل مجموعه باشد از پرداخت عوارض معاف می شوند.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: براساس جلساتی که با دست اندرکاران حوزه گردشگری داشتیم در تلاش هستیم تا نیازمندی های آنها را مانند دسترسی به سرویس بهداشتی مناسب و یا سایر زمینه ها بررسی کنیم و در پی رفع مشکلاتشان باشیم ضمن اینکه تصمیم داریم تعدادی اتوبوس مناسب همچون اتوبوس های بدون سقف را از طریق شرکت واحد اتوبوسرانی دراختیار حوزه گردشگری قرار دهیم تا امکان جابجایی راحت تر برای تورهای خارجی در سطح شهر فراهم شود که البته با مشکل هوای گرم در تابستان و سرمای هوا در زمستان مواجه بودیم و اینک در پی رفع آن هستیم.

معین تأکید کرد: ایستگاه های ویژۀ توقف اتوبوس و خودروهای حمل و نقل گردشگران را در نزدیک مراکز تاریخی پیش بینی کرده ایم تا ورود و خروج و توقفشان امکان پذیر باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر اصفهان درتلاش است تا هرگونه مشکل در این زمینه مرتفع شود، گفت: امیدواریم بتوانیم در زمینه صنایع دستی که بخش مکمل گردشگری است، زمین مناسبی را تملک کنیم و بازار ویژۀ صنایع دستی را بصورت دائمی در نزدیکی میدان امام(ره) ایجاد کنیم و درپی آن هستیم تا بخشودگی های لازم را در حوزه شهرداری به آنها نیز تعمیم دهیم که براین اساس واحدهای تجاری که فقط صنایع دستی عرضه می کنند بتوانند از برخی بخشودگی ها استفاده کنند.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: این بحث وجود دارد تا بتوانیم تفاهم نامه ای را با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان منعقد کنیم تا خانه های مفاخر و خانه هایی که جنبه تاریخی دارد به موزه های تخصصی یا مردم شناسی تبدیل شود.

کد خبر 321201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.