اگر دین‌داری زندگی‌تان را مختل کرد، بدانید دین‎‌ را نشناخته‌اید

حجت الاسلام زائری در پنجمین شب از ویژه‌برنامه «دینی که آن‌ها می‌گویند...نه!» در جمع مردم اصفهان از ضرورت دین‌داری سخن گفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، حجت‌الاسلام زائری در پنجمین شب از ویژه‌برنامه «دینی که آن‌ها می‌گویند...نه!» اظهار داشت: سختی دین در همین‌جاست که قرار است لحظه‌به‌لحظه در زندگی اجرا شود اما این به معنی مختل شدن زندگی نیست و هر جا دین‌داری، زندگی را مختل کرد باید دانست آن دین‌داری غلط بوده است.

زائری بابیان این‌که در پذیرش دین هیچ اجباری نیست اما در صورت پذیرفتن، عمل کردن به مفاد آن الزامی است، گفت: جامعیت دین برای این است که کارکردهای متعددی ازجمله آرامش، هویت و معنا دادن به زندگی دارد. ایمان و دین‌داری است که به زندگی معنا می‌دهد و انسان را با یک سجده‌ی انسان، به ملکوت متصل می‌کند.

وی افزود: ملاک در دین‌داری تطبیق عملی و روزمره است، چراکه دین برای همه‌ی زندگی ما برنامه دارد و معناداری در زندگی زمانی ایجاد می‌شود که بفهمیم در این دنیای فانی ما متصل به خداوند ابدی هستیم و بافهم این قضیه سختی‌های زندگی برایمان عادی می‌شود؛ چون می‌دانیم که قرار است در این دستگاه تربیت شویم و خداوند برای ما برنامه دارد؛ در این عالم قرار است کاری انجام دهیم، همچنان که شهید محمدحسین فهمیده؛ نوجوان ۱۳ ساله این مطلب را به‌خوبی فهمیده بود و در وصیت خود نوشته بود: «من روزی کاری برای کشورم خواهم کرد.»

زنده ماندن سخت‌تر از شهادت

این کارشناس مذهبی افزود: در این عالم که هر مخلوق و موجودی کاری انجام می‌دهد، حیف است که انسان کار خود را انجام ندهد. درواقع همه‌ی عالم دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ما کار خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که در عالم هیچ‌چیز گم نمی‌شود، گفت: در روز قیامت ما با نگاه، نیت و حرکاتمان محشور می‌شویم، بنابراین همین امروز ما در بهشت و جهنمی هستیم که خودساخته‌ایم.

این فعال فرهنگی در ادامه گفت: در زندگی روزمره انسان همیشه با قرار گرفتن بر سر دوراهی‌ها بایستی انتخاب کند و سختی انتخاب زمانی است که انسان باید بین دو بد یا دو خوب انتخاب کند. انتخاب‌های ما با توجه به اولویت‌های ما در دین‌داری است، بنابراین زمانی به شهادت فکر می‌کنیم که ناچار شویم وگرنه انسان مؤمن کسی است که زندگی می‌خواهد؛ چراکه زنده ماندن سخت‌تر از مردن و شهادت است. در زنده ماندن است که بایستی باری از مشکلات را تحمل و با آن مبارزه کرد. بنابراین مؤمن به دنبال مردن نمی‌رود اما اگر اولویت دینمان شهادت باشد و وادار به انتخاب میان زندگی در ذلت و شهادت باشیم باید از شهادت استقبال کرد.

کد خبر 320958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.