فریدونشهر در جذب کمک های خیران مدرسه ساز موفق بوده است/استقرار معلم در روستاهای پشتکوه

فریدونشهر - رئیس اداره آموزش و پرورش چادگان گفت: آموزش و پرورش این شهرستان در جذب کمک های خیران مدرسه ساز موفق بوده است.

علی علوی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، با تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان این شهرستان، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید پنج هزار و ۹۰۰ دانش آموز راهی مدارس این شهرستان شده اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر در ادامه گفت:  سال تحصیلی جدید  که در تقارن با محرم و هفته دفاع مقدس است؛ بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ عاشورایی، درس ایستادگی، شجاعت، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم  به دانش آموزان است.

وی با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با الهام و الگو از شهدای کربلا با دلاوری و پای‌مردی صحنه‌های بی‌نظیری را در دفاع از این کشور رقم زدند، عنوان کرد: اگر امروز آرامش و امنیتی در این کشور برقرار است در سایه رشادت شهدا و ایثارگران است.

علوی نژاد تاکید کرد: باید برای نسل آینده این تاریخ باعظمت و زوایای هشت سال دفاع مقدس را تبیین کنیم.

وی در ادامه جذب کمک های مردمی طی سال های گذشته از خیران مدرسه ساز را بی نظیر دانست و گفت: این موفقیت مرهون تلاش های روابط عمومی قوی این مدیریت  در معرفی فریدونشهر و محرومیت این شهرستان در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی است.

علوی نژاد با مروری بر عملکرد آموزش و پرورش فریدونشهر گفت:  قبولی ۲۲ درصد از کنکوری های سال گذشته فریدونشهر در دانشگاه های دولتی از افتخارات آموزش و پرورش شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونشهر خصوصی سازی مدارس منطقه پشتکوه دوم این شهرستان را خدمتی بی نظیر دانست و افزود:  این اقدام موجب شد در مدارس روستاهای  فاقد راه مانند روستای هیران و یا روستاهای دوردستی همچون دورک و وزوه که پیش از این توسط سرباز معلمان اداره می شدند، معلمان لیسانس و فوق لیسانس به صورت شبانه روزی مستقر شده و به تدریس و خدمت بپردازند.

علوی نژاد در پایان گفت: آموزش و پرورش باید نسلی را تربیت کند تا با خلاقیت و نوآوری در مسیر ایجاد تحول در جامعه گام‌های جدی بردارد.

کد خبر 320915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.