کاهش قابل توجه شمار پناهجویان روهینگیا از میانمار به بنگلادش

آژانس های سازمان ملل متحد در بنگلادش: در دو روز گذشته از شمار پناهجویان روهینگیا که از خشونت در میانمار می گریزند به طور قابل توجهی کاسته شده است.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از بی بی سی. «پپی صدیق» سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت تایید کرده است که شمار پناهجویان از میانمار در دو روز گذشته به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. البته او گفته است هرچند علت دقیق این وضع معلوم نیست؛ اما می تواند به اوضاع در ایالت راخین که روهینگیا از آن می گریزند مربوط باشد .گارد مرزی بنگلادش هم روز شنبه گفته بود که جریان پناهجویان تقریبا متوقف شده استآریفول اسلام فرمانده گارد مرزی بنگلادش به خبرگزاری فرانسه گفت: "گاردهای ما در چند روز گذشته ورود روهینگیا را شاهد نبوده اند؛ «موج تمام شده»! هم اکنون بررسی علل افت شمار پناهجویان در جریان است، یک سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت (آی او ام) اعلام کرده است «هنوز نمی توان گفت که سیل پناهجویان پایان یافته».

در تحولی دیگر فیلیپو گراندی کمیسر عالی پناهجویان سازمان ملل گفت از مشاهده سرپناه های موقتی روهینگیا در بنگلادش در «بازار سیب» شوکه شده است. او گفت: «بزرگترین مشکل ارائه محل مناسبی برای زندگی به آنهاست. شمار کسانی که در محله بازار سیب برای خود سرپناه موقتی درست کرده اند باور نکردنی است».

از زمان شروع عملیات ارتش میانمار بعد از روز ۲۵ اوت بیش از ۴۰۰ هزار روهینگیا به بنگلادش گریخته اندآنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار با فشار بین المللی فزاینده ای به خاطر نحوه برخورد با بحران پناهندگان روبرو بوده است. او روز سه شنبه گذشته برای نخستین بار در سخنانی رسمی موارد نقض حقوق بشر در استان راخین را محکوم کرد؛ اما ارتش را محکوم نکرد و به اتهام پاکسازی قومی هم اشاره ای ننمود.

کد خبر 320782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.