تفتیان طلا گرفت، قاسمی برنز/ ۲ رکورد ملی شکسته شد

حسن تفتیان قهرمان مسابقات دو ۶۰ متر بازی‌های داخل سالن آسیا شد و رضا قاسمی دونده اصفهانی به برنز بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، در پایان دومین روز از رقابت‌های دو و میدانی پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا، دو و میدانی‌کاران ایران یک مدال طلا و ۲ نشان برنز در مواد ۶۰ متر و ۳۰۰۰ متر به ارمغان آوردند و ۲ رکورد ملی را نیز بهبود بخشیدند.

حسن تفتیان در ۶۰ متر به مدال طلا رسید و رضا قاسمی (دونده اصفهانی) به نشان برنز همین ماده دست یافت، حسین کیهانی نیر به عنوان سومی دوی ۳۰۰۰ متر رسید.

طلا برای تفتیان، برنز برای قاسمی

تیم ملی دو و میدانی ایران در مرحله فینال دوی ۶۰ متر ۲ نماینده داشت. تفتیان و قاسمی که به ترتیب با ثبت رکوردهای ۶.۷۱ ثانیه و ۶.۷۲ ثانیه از دور نیمه نهایی به فینال آمده بودند، توانستند در این مرحله مدال‌های طلا و برنز را برای ایران کسب کنند. حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران توانست با ثبت رکورد ۶.۵۵ ثانیه ضمن شکستن رکورد ملی این ماده که با زمان ۶.۵۶ در ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۴ در تهران توسط خود به ثبت رسانده بود شکسته و به عنوان قهرمانی دست یابد و مدال طلا را از آن خود کند. رضا قاسمی دیگر دونده تیم ایران نیز موفق شد با ثبت زمان ۶.۶۴ ثانیه به مقام سوم رسیده و مدال برنز بگیرد. اریک شوان، دونده فیلیپینی نیز با زمان ۶.۶۳ ثانیه دوم شد.

برنز کیهانی با شکستن رکورد ۲۰ ساله

دونده ۳۰۰۰ متر دو و میدانی ایران در فینال باز هم تاریخ ساز شد. کیهانی که پس از شکستن رکورد ۲۶ ساله ۳۰۰۰ متر با مانع حمید سجادی در لندن، جانی تازه گرفته بود، این بار در عشق‌آباد هم کار بزرگی کرد. حسین کیهانی موفق شد با ثبت زمان ۸:۰۷.۰۹ دقیقه به مقام سوم دوی ۳۰۰۰ متر دست یافته و رکورد ملی این ماده را که با زمان ۸:۱۳.۰۰ دقیقه در ۲۴ بهمن ماه ۱۳۷۶ توسط سید حمید سجادی به ثبت رسیده بود بهبود بخشد و به مدال برنز این دوره از مسابقات دست یابد. او اولین مدال را برای تیم ایران به ارمغان آورد. گو ویندان از هند با زمان ۸:۰۲.۳۰ دقیقه قهرمان شد.

خدیور به مدال نرسید اما رکورد زد

دونده دوی ۴۰۰ متر دو و میدانی ایران در این رقابت‌ها که امید کسب مدال بود با رکورد ۴۷.۰۴ ثانیه از دست‌یابی به مدال بازماند و به عنوان چهارمی رضایت داد. علی خدیور با ثبت این زمان، رکورد ملی دوی ۴۰۰ متر داخل سالن ایران را که زمان ۴۷.۵۰ ثانیه توسط رضا بوعذار در ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۰ در تهران به ثبت رسیده بود جابجا کرد. حسن هارون از قطر با رکورد ۴۵.۶۸ ثانیه قهرمان شد.

صعود مرادی به فینال ۸۰۰ متر

امیر مرادی، نماینده ایران در دوی ۸۰۰ متر در رقابت با دیگر دوندگان آسیایی با ثبت زمان ۱:۵۱.۴۷ ثانیه به عنوان نخست در گروه اول مرحله نیمه نهایی ۸۰۰ متر دست یافت و به دور نهایی صعود کرد. فینال ۸۰۰ متر مرادی عصر امروز (چهارشنبه) ۲۹ شهریور ماه برگزار می‌شود.

راه‌یابی نیادوست به مرحله نهایی ۱۵۰۰ متر

مسلم نیادوست، دونده دوی ۱۵۰۰ متر ایران در مرحله مقدماتی موفق شد با ثبت رکورد ۳:۵۸.۲۳ دقیقه به عنوان نخست گروه سوم دست یابد و به دور نهایی این ماده صعود کند. مرحله فینال دوی ۱۵۰۰ متر عصر امروز پیگیری خواهد شد.

کد خبر 319971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.