ضرورت تامین امنیت و سلامت مردم در عزاداری های ماه محرم

چادگان - فرماندار چادگان گفت: تامین سلامت و امنیت مردم در برنامه های ماه محرم در راس امور دستگاه های مسئول قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، مهدی اسدپور در چلسه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم فرهنگ پدافند غیرعامل در بین افراد جامعه نهادینه شود، چرا که بهترین راه مقابله با آسیب ها و همچنین کاهش خسارات مالی و جانی، فراگیری آموزش ها و اقدامات پدافند غیر عامل است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مردم در حوزه  پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: با توجه به این که نقش مردم در پدافند غیرعامل، نقشی حیاتی و بسیار مهم است، اگر بتوان آن ها را در این طرح مشارکت داد، می توان نتیجه  بهتری گرفت.

حل بحران؛ اولویت تمام دستگاه های اجرایی

فرماندار چادگان افزود: با آموزش های لازم می توان به انسجام مردم در برخورد منطقی با خطرات پیش رو اهتمام ورزید.

فرماندار شهرستان چادگان در ادامه گفت: هرگاه بحرانی ایجاد شود وظیفه دستگاه ها این است که اولویت را به حل بحران اختصاص دهند.

اسدپور با بیان این که آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: همه دستگاه های اجرایی باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته  باشند.

تمهیدات ویژه برای ماه محرم

فرماندار شهرستان چادگان ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، شبکه بهداشت باید بسترهای آموزش نکات بهداشتی در پخت و توزیع نذورات مراسم‌های عزاداری را برای آشپزان فراهم نماید و نظارت خود را افزایش دهد تا شاهد مسائل و مشکلات بهداشتی نباشیم.

وی به ایستگاه‌های صلواتی در ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: ایستگاه‌های صلواتی در شهرستان چادگان باید دارای مجوز بوده و نظارت بر توزیع مواد غذایی آنان صورت گیرد تا نذورات سالم و بهداشتی بین عزاداران توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید در بحث تعزیه‌خوانی نظارت بیشتری کرده و در صدور مجوز برای اجرای آن در شهرستان کلیه نکات ایمنی، ترافیک و کنترل را رعایت کند.

لزوم تعامل کلیه ادارات برای کنترل تب برفکی

در بخش دیگری از این جلسه داودوند رئیس دامپزشکی شهرستان چادگان به  شیوع تب برفکی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما شیوع تب برفکی افزایش خواهد یافت که نیازمند همکاری و عزم کلیه ادارات هستیم تا از بروز این تب جلوگیری شود.

بازدید های مستمر از فرایند طبخ غذاهای نذری در محرم

غلامعلی حاجی عرب مدیر شبکه بهداشت شهرستان چادگان نیز در این جلسه اظهار داشت:  نیروهای بهداشتی این شبکه نظارت کامل بر طبخ غذاهای نذری را داشته و به صورت کشیک در ایام دهه محرم بازیدهای مستمری از طبخ غذاهای نذری در شهر و روستاهای شهرستان چادگان به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایمنا؛ شناسایی تهدیداتی که سلامت و امنیت مردم را نشانه می گیرند، چگونگی  استفاده از نیروهای مردمی جهت کاهش این تهدید ها، سرمایه های مردمی و فصل مشترک بین این دو و آسیب پذیری آن سرمایه ها، برنامه ریزی جهت مقابله با کمبود منابع ملی و طبیعی از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 319932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.